„Mobilny urzędnik” to projekt, który realizowany jest wspólnie z Fundację Partycypacji Społecznej. Dzięki niemu do urzędów w całej Polsce, w tym także w Rzeszowie, wprowadzana jest nowa, darmowa usługa, która jest rozwiązaniem dla osób o specjalnych potrzebach, jeśli chodzi o załatwianie urzędowych spraw. - "Mobilny Urzędnik” dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Pomóc może m.in. w złożeniu wniosku o wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora, złożeniu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi czy złożeniu wniosku o wydanie dowodu osobistego - wyjaśnia Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
CZYTAJ TAKŻE: RZESZÓW. Ponad pół tysiąca osób pobiegnie w 15. PKO Półmaratonie Rzeszowskim
"Mobilny urzędnik": Jak zamówić go do domu?
„Mobilny urzędnik” interesantów będzie odwiedzał w środy i czwartki między godziną 9.00 a 14.00. Jego wizytę zaś zgłosić można zarówno mailowo, pisząc na adres [email protected], jak również telefonicznie, dzwoniąc na miejską infolinię pod numer: 17 788 99 00
- Usługa zostanie zrealizowana w najbliższym dniu, w którym dostępny będzie wolny termin. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w przeddzień umówionej wizyty, mieszkaniec otrzyma telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, z podaniem imienia i nazwiska pracownika, który będzie realizował usługę, a "Mobilny Urzędnik" przed rozpoczęciem obsługi wylegitymuje się - dodaje Gernand.