Wielkie sieci marketów rezygnują z kas samoobsługowych
Kasy samoobsługowe w Polsce funkcjonują od kilku lat. Można je spotkać w wielu marketach, ale nie we wszystkich. Dla niektórych firm takie rozwiązanie wydaje się mniej korzystne niż tradycyjna obsługa klientów.
Co więcej, światowe giganty odchodzą do kas samoobsługowych. Five Below, Walmart, Costco czy Booths podjęły decyzję o wycofaniu takiego rodzaju kas i powrocie do formy obsługi sprzedawca-klient. Najczęstszym powodem, jaki pojawia się wśród argumentów są kradzieże i rosnące koszta wprowadzania nowych zabezpieczeń, które miałyby ukrócić proceder.
Jedna z sieci w Polsce, która wprowadziła już kasy samoobsługowe w niespełna 30 proc. swoich placówek na terenie kraju korzysta z hybrydowego rozwiązanie w strefie kas samoobsługowych.
ZOBACZ: Protest mieszkańców Załęża. Nie chcą tirów na drodze do magazynu "Stokrotki"
Kasy hybrydowe w Netto
Netto ma w Polsce kilkaset placówek, w których codziennie można robić zakupy. To właśnie w tych sklepach można spotkać kasy hybrydowe. - W Netto stale poszerzamy funkcjonalność naszych sklepów, aby poprawiać wygodę i doświadczenia zakupowe naszych klientów. Wśród tych działań jest wdrażanie kas samoobsługowych, które znajdują się już w blisko 190 sklepach, co stanowi blisko 30 proc. naszych obiektów na terenie całego kraju – mówiła dla „Business Insider Polska” Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto.
W Netto od początku wdrażania kas samoobsługowych stosowane są kasy hybrydowe, co oznacza, że pracownik obsługujący tradycyjną kasę sprawuje również pieczę nad działaniem kas samoobsługowych – przekazała Patrycja Kamińska.
Zaznaczyła, że to rozwiązanie znacznie skraca czas obsługi klientów. Zapowiedziała także wprowadzenie kas samoobsługowych do kolejnych sklepów na ternie Polski.
Źródło: Business Insider Polska