Spis treści
- Za długo przeglądasz oferty na Booking? Cena za nocleg może wzrosnąć?
- Czy historia przeglądania może wpłynąć na cenę rezerwacji?
Za długo przeglądasz oferty na Booking? Cena za nocleg może wzrosnąć?
Booking.com to jeden z popularniejszych portali służący do rezerwacji noclegów. Chyba większość z nas przynajmniej raz korzystała z tej możliwości. Zastanawialiście się kiedyś, czy czas przeglądania ofert ma znaczenie przy naliczaniu ceny? Czy możliwe jest, że portal celowo podnosi ceny, aby wymusić na kliencie wniesienie dodatkowej opłaty? Okazuje się, że podczas rutynowej rezerwacji noclegu, przez zbyt długie zwlekanie z wysłaniem przelewu, możemy być zaskoczeni ostateczną ceną.
Portal do rezerwacji noclegu, na podstawie historii naszych transakcji może uznać, że chęć zarezerwowania konkretnego hotelu może być tak wysoka, że zdecydujemy się nawet na zapłacenie wyższej kwoty. Technicznie jest to zatem możliwe. Nasza aktywność na portalu, nasze preferencje i kwota, jaką jesteśmy w stanie wydać na opłacenie noclegu – to kryteria, które dają portalowi sporą wiedzę o nas. Wydaje się, że celowe podnoszenie cen już po wykonaniu przelewu i oczekiwanie na to, że klient dopłaci do podstawowej kwoty to rozwiązanie, które może zniechęcić do korzystania z usług portalu.
Czy historia przeglądania może wpłynąć na cenę rezerwacji?
Okazuje się, że takie praktyki są stosowane także przy zakupie biletów lotniczych. W 2016 roku Consumer Reports wykonał test, który miał na celu potwierdzenie tezy mówiącej o tym, że „ciasteczka” w naszych przeglądarkach mogą wpływać na ceny biletów lotniczych. Sprawdzono dziewięć portali i używano do tego równolegle dwóch przeglądarek. Jedna z nich miała zapisaną historię wyszukiwania użytkownika, a druga była wyczyszczona ze wszelkich śladów korzystania z internetu. Okazało się, że na 372 wyszukiwania, w 42 przypadkach wykryto oferty różniące się ceną, choć ta powinna być jednakowa, gdyż do zamówienia doszło w tym samym momencie i wszystkie szczegóły były identyczne. Jakie wnioski wyciągnęli autorzy? Jeżeli faktycznie „ciasteczka” decydują o ostatecznej cenie, historia wyszukiwania w większości przypadków może raczej działać na korzyść klienta. Nie ma jednak wystarczających dowodów na to, że dostęp przeglądarki do naszych internetowych aktywności może wpływać na cenę biletów lotniczych czy rezerwacji hotelowych.
ZOBACZ: TE MODELE SPROWADZAMY ZZA GRANICY NAJCZĘŚCIEJ. ZAPOMNIJCIE O PASSACIE