Z oficjalnego oświadczeniu Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznego w Rzeszowie wynika, że do wycieku doszło "w wynik błędu w systemie informatycznym". Do wycieku miało dojść od 5 do 7 stycznia tego roku. – Naruszenie było wynikiem błędu w systemie SOLAB_WWW o polegało na możliwości zapoznania się z danymi osobowymi pacjentów naszego labolatorium po zalogowani się do konta pacjenta i manualnym aktywowaniu dostępu do danych jako lekarz – czytamy w komunikacie WZS w Rzeszowie.
Dane o stanie zdrowia nie wyciekły
Jednocześnie przychodnia informuje, że przychodnia zastrzegła, że ujawnione dane nie dotyczyły informacji o stanie zdrowia pacjentów. Z raportu przygotowanego przez dostawcę systemu wynika, że w czasie awarii do systemu zalogowały się 84 osoby. Zespół WZS zapewnia, że zaraz po wykryciu wycieku cały system został zablokowany, a wobec firmy informatycznej, która odpowiadała za system będą wyciągnięte konsekwencje. WZS informuje, że wszyscy pacjenci przychodni z ul. Warzywnej mogą skontaktować się z ich Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.
Polecany artykuł: