Rekrutacja do szkół podstawowych 2024/2025
Rozpoczął się nabór do szkół podstawowych na terenie miasta Rzeszowa. Rodzicie dzieci w wieku szkolnym mają obowiązek do dopełnienia wszelkich spraw związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły. Aktualnie można to zrobić w serwisie internetowym, gdzie zgłoszony zostanie kandydat, kandydatka lub bezpośrednio w serwisie do naboru.
Rodzice znajdą tam też informator o szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę miasto Rzeszów, z których dowiedzą się o:
- warunkach lokalowych,
- informację o nauczanych językach obcych,
- szczególnych osiągnięciach,
- ofertę zajęć pozalekcyjnych,
- linki do szkolnych stron internetowych.
Rekrutacja do szkół podstawowych w Rzeszowie krok po kroku
Pierwszym krokiem jest wybór szkoły. Jeżeli jest to inna niż szkoła obwodowa, rodzice mogą dokonać wyboru wyłącznie dwóch placówek i zgłosić w nich kandydatury od 26 lutego do 8 marca 2024 r.
Drugim krokiem jest wypełnienie wniosku o przyjęcie. - Wypełnianie podania w internecie jest wygodniejsze i ogranicza możliwość pomyłki (np. w nazwie szkoły, adresie, numerze PESEL dziecka). W razie pomyłki można ją poprawić, nawet kilkakrotnie. Ostateczną wersję podania należy wydrukować i – po podpisaniu – przesłać do placówki pierwszej preferencji – czytamy w serwisie służącym do naboru.
Co ważne, w tej części składania wniosku trzeba pamiętać, że po wygenerowaniu i wypełnieniu wniosku nie można zmieniać jego wersji w internecie.
Dokument, który zaniesiecie do szkoły, musi być zgodny z wersją elektroniczną – czytamy.
Krok trzeci to zaniesienie wniosku do szkoły podstawowej. - Wniosek winien trafić do placówki pierwszego wyboru, gdzie zostanie on sprawdzony przez upoważnioną osobę, która zatwierdzi zgłoszenie w systemie – informuje serwis.
Na to rodzice mają czas najpóźniej do 8 marca 2024 roku do godz. 15.00. Trzeba pamiętać, że podanie tylko wypełnione w Internecie, a niezaniesione do placówki nie bierze udziału w rekrutacji.
Krok czwarty to praca komisji rekrutacyjnej, która przeprowadza weryfikację danych zawartych w zgłoszeniach. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się u przypadku:
- do rodziców o przedstawienie dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach,
- lub, w szczególnych przypadkach, do Prezydenta Miasta o potwierdzenie ww. okoliczności. Prezydent Miasta potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
Następnym, piątym krokiem jest ustalenie listy zakwalifikowanych na podstawie kryteriów, których wyniki podaje się do publicznej wiadomości.
W formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły – podaje serwis.
Krok szósty zależy już od rodziców. To oni potwierdzają wolę przyjęcia ucznia do szkoły w terminie od 5 do 11 kwietnia 2024 roku, najpóźniej do godziny 15.00. Potwierdzenia woli można dokonać:
za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego po zalogowaniu na konto kandydata poprzez profil zaufany lub składając podpis kwalifikowany, osobiście w placówce kwalifikacji dziecka - podaje serwis.
Krok siódmy to podanie do informacji publicznej listy przyjętych i nieprzyjętych uczniów. Taką informację szkoły muszą umieścić w swoim budynku.
Kiedy wyniki rekrutacji do szkół podstawowych w Rzeszowie
Listy przyjętych uczniów zostaną opublikowane w dniu 15 kwietnia 2024 r. o godz. 12.00. Ważne terminy podczas rekrutacji do szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025, o których należy pamiętać:
- 26.02 – 26.04 - publikacja oferty
- 26.02 – 08.03 – rejestracja kandydatów
- 05.04 – publikacja listy zakwalifikowanych
- 05.04 – 11.04 – potwierdzenie woli
ZOBACZ: Na Podkarpaciu jest najwyższe bezrobocie w Polsce. W tych powiatach jest najgorzej
Polecany artykuł: