Cały transport składa się z czternastu zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje. Pierwszy ładunek przejechał trasę liczącą ok. 750 km. Rozpoczął podróż po drogach województwa opolskiego, następnie przez województwa śląskie, łódzkie, mazowieckie i lubelskie dotarł na miejsce budowy na Podkarpaciu.
– Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie i zgodnie z założonym harmonogramem. Udało się skutecznie ograniczyć utrudnienia na trasie przejazdu – chwalą się na swojej stronie pracownicy GDDKiA.
W piątek rusza kolejny konwój z maszyna TBM
W nocy z 2 na 3 grudnia wyruszy drugi konwój, który będzie wyglądał niemal identycznie jak ten pierwszy. Największy element tego transportu będzie niewiele węższy, jednak jego waga to około 240 ton!
– Trasa przejazdu i utrudnienia z nią związane będą tożsame z tymi, jakie generował pierwszy transport, który dzisiaj osiągnął cel podróży – informuje GDDKiA.
Trzeci konwój, składający się z czterech zestawów, ruszy w styczniu. Będzie to jednak transport znacznie mniejszych części maszyny TBM. Nie będzie sprawiał utrudnień w ruchu i zostanie podzielony na dwie noce.
Polecany artykuł: