Sztuczna inteligencja w Urzędzie Miasta w Rzeszowie. Chatbot z Wirtualnym Asystentem

i

Autor: Pixabay

Sztuczna inteligencja w Urzędzie Miasta w Rzeszowie. Chatbot z Wirtualnym Asystentem

2022-12-01 14:39

Urząd Miasta w Rzeszowie ma nowego urzędnika o nie do końca sprecyzowanym kształcie. Jego zadaniem będzie pomoc mieszkańcom, którzy będą chcieli załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego lub Wydziału Spraw Obywatelskich.

Chatbota znajdziecie w prawym dolnym rogu oficjalnej strony miasta, zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Asystent „odpowie” na najważniejsze pytania dotyczące spraw załatwianych w trzech wydziałach Urzędu Miasta Rzeszowa. W planach jest poszerzenie obsługi o kolejne wydziały. To na razie pilotażowe rozwiązanie, które stworzyła pochodząca z Rzeszowa firma OPTeam S.A. Wirtualny Asystent odpowie na pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.

– Wystarczy kliknąć pojawiającą się w prawym dolnym rogu strony ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat informuje Marcin Piecyk z UM Rzeszów.

Lwiątka z Odessy ruszyły do amerykańskiego azylu

Urzędnicy pomogli stworzyć Wirtualnego Asystenta

- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.

Dodaje, że Wirtualny Asystent działa na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Programiści zastosowali w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego. To sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.