RZESZÓW: Monorail ma być sercem układu transportowego miasta. Rozważamy dwie trasy

i

Autor: Pixabay.com

RZESZÓW: Monorail ma być sercem układu transportowego miasta. Rozważamy dwie trasy

2020-06-09 14:22

Są zmiany w ustawie, jest światełko w tunelu. Chodzi oczywiście o tunel prowadzący do budowy rzeszowskiej kolejki nadziemnej. Ta ma zrewolucjonizować transport publiczny i zapewnić mieszkańcom miasta, szybsze, łatwiejsze i bardziej ekologiczne dotarcie do różnych części Rzeszowa.

Zmiany, wprowadzone już w ustawie, dotyczą przed wszystkim wpisania monoraila, czyli kolejki jednoszynowej, obok transportu dwuszynowego, jako kolejnej formy komunikacji publicznej. Dzięki temu będzie można przystąpić do prac „bardziej szczegółowych”, regulujących zasady wprowadzania kolejek do polskich miast.

Rzeszów w temacie oczywiście nie próżnuje i już przygotowuje plany dotyczące budowy i tras monoraila w stolicy innowacji. Rozważane są dwa warianty, którymi kolejka mogłaby pojechać. Pierwszy zakłada, że monorail miałby kursować dookoła Rzeszowa, prowadząc od Dworca Głównego m.in. przez Rejtana, Powstańców Warszawy, bł. Karoliny czy Krakowską, kończąc się, również w rejonie dworca kolejowego, ale za Galerią Rzeszów.

Drugi zaś wariant proponowanej trasy, przypomina literę „X”. Tu trasa miałaby się zaczynać na północnym-zachodzie, na os. Baranówka i prowadzić na południowy wschód do kampusu na Zalesiu. Druga „odnoga” zaś miałaby swój początek na Pobitnym, krzyżować się się w centrum miasta z linią od Baranówki i kończyć się w rejonie ulicy Przemysłowej.

Maturzyści o egzaminie z matematyki
Posłuchaj o właściwościach granatów. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Matura 2020. Język polski podstawowy. Sprawdź, czy zdasz [QUIZ]

Pytanie 1 z 8
Zadanie 1. Oceń prawdziwość poniższych stwierdzeń odnoszących się do tekstu Tadeusza Pszczołowskiego. Zaznacz P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.