W przypadku modernizacji linii 25 na trasie Mielec-Dębica we wrześniu prace wejdą już w końcowy etap. Budowane jest już przejście podziemne, w planie jest także drugie przejście pod torami (w formie tzw. ślimaka) oraz przywrócenie ruchu pociągów towarowych na trasie Mielec- Kochanówka. Na tym odcinku przygotowany jest już nowy tor. Wymienione zostały również urządzenia sterowania.
Prace postępują również przy budowie nowych peronów na przystankach m.in. w Wojsławiu, Rzemieniu, Dąbiu czy Tuszymie. Zaś po wznowieniu ruchu pociągów do Kochanówki, wykonawca zajmie się pracami na 7-kilometrowym odcinku torów, prowadzącym ze wspomnianej Kochanówki do Dębicy.
Końca dobiega za to przygotowanie dokumentacji na modernizację odcinka linii od Mielca do Padwi Narodowej. W jej ramach powstanie nowy wiadukt nad linią kolejową nr 25 i nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu. Wspólna inwestycja wymusi stworzenie nowego układa drogowego w mieście.
Cieszę się, że już niebawem zobaczymy pociągi na tym odcinku torów. To bardzo ważne, że remont linii kolejowej nr 25 jest realizowany zgodnie z wcześniejszymi założeniami. Serdecznie dziękuje panu prezesowi PKP PLK Ireneuszowi Merchel, współpraca układa się doskonale. Jeszcze niedawno ta linia miała zostać całkowicie zlikwidowana, a dziś już wiemy, że będzie to okno na świat dla mieszkańców Mielca i okolic, jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy - powiedział podczas konferencji prasowej europoseł Tomasz Poręba, który od 2009 r. roku wspólnie z marszałkiem Władysławem Ortylem podejmowali starania o remont wspomnianej linii.