Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę są wpuszczane wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce.
Stanowiska do obsługi klientów są oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym petencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników czy blat biurka są dezynfekowane.
Co więcej, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których klienci mogą zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, sprawę w NFZ można załatwić przez telefon lub mailem.
Numery telefonów:
dla klientów w sprawach ogólnych: 17 86 04 252
dla klientów w sprawie wyrobów medycznych: 17 86 04 168 oraz 17 86 04 178
dla świadczeniodawców: 17 86 04 205
dla świadczeniodawców w sprawie aptek i leków: 17 86 04 199
Adresy e-mail:
dla klientów w sprawie EKUZ: [email protected]
dla klientów w sprawie wyrobów medycznych: [email protected]