Płatne parkingi przy Biedronkach okradają klientów? UOKiK to sprawdza

i

Autor: Jacek Halicki/Wikipedia

Płatne parkingi przy Biedronkach okradają klientów? UOKiK to sprawdza

2020-03-04 9:09

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2019 roku dotarło ponad sto sygnałów od konsumentów, dotyczących parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. O nieprawidłowościach i negatywnych doświadczeniach klientów sklepów informowali również rzecznicy konsumentów.

W Rzeszowie płatny parking przy sklepie Biedronka. Choć pierwsze 60 lub 90 minut parkowania (w zależności od lokalizacji parkingu) dla klientów sklepu jest bezpłatne, aby z tego skorzystać, trzeba pobrać bilet parkingowy z parkomatu i umieścić go za przednią szybą samochodu w dobrze widocznym miejscu. Jeśli klient sklepu tego nie zrobi, zarządca parkingu nalicza opłatę w wysokości 150 zł albo 90 zł. UOKiK sprawdza, czy takie działania są zgodne z prawem, zwłaszcza, że ze skarg konsumentów wynika, że brakuje rzetelnej informacji o zasadach korzystania z parkingu.

"Często zdarza się też, że konsumenci drukują bilet, ale nie umieszczają go we wskazanym miejscu – na przykład zabierają go ze sobą. Ich reklamacja jest później rozpatrywana negatywnie, mimo że przesyłają firmie bilet i paragon ze sklepu. Firma jest nieugięta również w sytuacjach, gdy konsument zostawił bilet w samochodzie, ale ten przy zamykaniu drzwi zsunął się z deski rozdzielczej na podłogę. Zdarza się również, że zanim zdążą pobrać bilet i wrócić z nim do samochodu, obsługa parkingu wystawia wezwanie do zapłaty" - wylicza UOKiK.

Zdaniem Tomasza Chróstynego, prezesa UOKiK, klient nie może być wprowadzany w błąd:

- Absolutnie niedopuszczalna jest sytuacja, gdy parking jest źle oznakowany i korzystający nie wie, czego się od niego wymaga. Oczekiwanie w takich sytuacjach płatności, zwłaszcza w dużej wysokości, jest nieprzyzwoite. Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. W postępowaniu zweryfikujemy pod tym kątem regulaminy i praktyki zarządcy parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi - wyjaśnia.

Póki co postępowanie jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko zarządcy parkingów przy Biedronkach i Aldi. W sytuacjach, które wzbudzają nasze wątplwiości zawsze warto udać się do rzecznika konsumentów. Miejski Rzecznik Praw Konsumentów w Rzeszowie ma siedzibę przy ulicy Baldachówka 8.

Kompendium wiedzy o koronawirusie - sprawdź, czy wiesz wszystko!

Pytanie 1 z 7
Czy jedzenie czosnku uchroni nas przed zachorowaniem?
Czosnek
Koronawirus. Dzieci uczą jak myć ręce