Pomoc mobilnych urzędników skierowana jest do osób o szczególnych potrzebach, które nie mogą z różnych względów odwiedzić bezpośrednio Urzędu Miasta Rzeszowa. Chodzi tu głównie o seniorów i osoby, które ze względu na swoją niepełnosprawność mają problemy w dotarciu do urzędu. Wszyscy potrzebujący będą mogli teraz liczyć na bezpłatną wizytę mobilnego urzędnika.
Na czym polega nowa usługa?
Wszystkie sprawy urzędowe, które w normalnym trybie należy załatwiać osobiście, będą teraz obsługiwane w miejscu zamieszkania potrzebujących.
Specjalnie wyznaczony pracownik przyjmie pismo do urzędu, dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga, dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie – czytamy na stronie Urzędu Miasta Rzeszowa.
W jakich sprawach pomoże mobilny urzędnik?
Wydział Organizacyjno-Administracyjny
Przyjęcie pisma ogólnego do urzędu.
Wydział Spraw Obywatelskich
Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego, przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.
Wydział Polityki Społecznej
Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora, złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny, złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza.
Wydział Klimatu i Środowiska
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych, złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinasowanie w ramach programu „Czyste powietrze”.
Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.
Wydział Finansowy
Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach.
Urząd Stanu Cywilnego
Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska.
Wydział Gospodarki Komunalnej
Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Gdzie możemy zgłosić chęć skorzystania z nowej usługi?
Potrzebę załatwienia wszystkich powyższych spraw można zgłaszać na dwa sposoby. Telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer 1 77 88 99 00, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30, lub za pośrednictwem skrzynki mailowej wysyłając zgłoszenie na adres [email protected].
W zgłoszeniu trzeba krótko opisać czego dotyczy dana sprawa oraz podać niezbędne dane – imię i nazwisko oraz adres zamieszkania i numer telefonu.
Usługa mobilnego urzędnika realizowana jest w środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00. W przeddzień wizyty petent otrzymuje telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, uwzględniające imię i nazwisko urzędnika.