Mobilny urzędnik przyjedzie do ciebie i pomoże w załatwieniu spraw

i

Autor: pixabay.com

Nie możesz dojechać do urzędu? Mobilny urzędnik przyjedzie do ciebie

2022-12-21 14:36

Wszystkie osoby, które nie są w stanie załatwić potrzebnych spraw bezpośrednio w urzędzie, będą mogły teraz liczyć na pomoc mobilnego urzędnika. Wyznaczona osoba bezpłatnie odwiedzi zainteresowanych i pomoże w załatwieniu kwestii urzędowych.

Pomoc mobilnych urzędników skierowana jest do osób o szczególnych potrzebach, które nie mogą z różnych względów odwiedzić bezpośrednio Urzędu Miasta Rzeszowa. Chodzi tu głównie o seniorów i osoby, które ze względu na swoją niepełnosprawność mają problemy w dotarciu do urzędu. Wszyscy potrzebujący będą mogli teraz liczyć na bezpłatną wizytę mobilnego urzędnika.

Na czym polega nowa usługa?

Wszystkie sprawy urzędowe, które w normalnym trybie należy załatwiać osobiście, będą teraz obsługiwane w miejscu zamieszkania potrzebujących.

Specjalnie wyznaczony pracownik przyjmie pismo do urzędu, dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga, dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie – czytamy na stronie Urzędu Miasta Rzeszowa.

W jakich sprawach pomoże mobilny urzędnik?

Wydział Organizacyjno-Administracyjny

Przyjęcie pisma ogólnego do urzędu.

Wydział Spraw Obywatelskich

Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, wydanie dowodu osobistego wraz z ustaleniem kodów PIN zabezpieczających certyfikaty zamieszczone w warstwie elektronicznej dowodu osobistego, przyjęcie formularza zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.

Wydział Polityki Społecznej

Złożenie wniosku i wydanie Ogólnopolskiej Karty Seniora, złożenie wniosku i wydanie Karty Dużej Rodziny, złożenie wniosku i wydanie karty Rodzina Wielodzietna 3+; Rodzina zastępcza.

Wydział Klimatu i Środowiska

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa z nieruchomości będących własnością osób fizycznych, złożenie deklaracji dot. źródeł ciepła lub źródłach spalania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, pomoc merytoryczna w zakresie przygotowania i rozliczania wniosków o dofinasowanie w ramach programu „Czyste powietrze”.

Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń

Pomoc związana z obsługą przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pomoc w zakresie czynności związanych z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy oraz możliwych źródeł dofinansowania dla przedsiębiorców.

Wydział Finansowy

Złożenie wniosku o udzielanie ulgi podatkowej w podatkach i opłatach.

Urząd Stanu Cywilnego

Złożenie wniosku o zmianę imienia i nazwiska.

Wydział Gospodarki Komunalnej

Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Święta rodzina z czekolady. W tym roku rzeszowska szopka ma ważne przesłanie

Gdzie możemy zgłosić chęć skorzystania z nowej usługi?

Potrzebę załatwienia wszystkich powyższych spraw można zgłaszać na dwa sposoby. Telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer 1 77 88 99 00, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30, lub za pośrednictwem skrzynki mailowej wysyłając zgłoszenie na adres [email protected].

W zgłoszeniu trzeba krótko opisać czego dotyczy dana sprawa oraz podać niezbędne dane – imię i nazwisko oraz adres zamieszkania i numer telefonu.

Usługa mobilnego urzędnika realizowana jest w środy i czwartki w godzinach od 9.00 do 14.00. W przeddzień wizyty petent otrzymuje telefoniczne potwierdzenie z Urzędu Miasta Rzeszowa, uwzględniające imię i nazwisko urzędnika.