Nauczycielka dała 0 pkt za dobrze wykonane zadanie
W mediach społecznościowych coraz szerzej komentowany jest post strony „Budząca się szkoła”. Zamieszczono na niej zdjęcie zadania z trzeciej klasy podstawówki z jednej z podkarpackich szkół. Zadanie dotyczyło narysowania za pomocą linijki prostych figur geometrycznych. Patrząc na wykonane przez ucznia, lub uczennicę zadanie, wydaje się, że zrobiło je poprawnie. Pedagog postanowił jednak dać za nie 0 punktów. Uzasadnienie takiej decyzji wydaje się absurdalne ponieważ nauczyciel sam nie dostosował się do polecenia. W komentarzach pod postem zawrzało.
Nauczyciel dał 0 pkt za dobrze wykonane zadanie. Sam popełnił błąd
Jak można by inaczej poprawić zadanie? Jak mogłaby wyglądać informacja zwrotna, która spełniałaby wymóg oceniania? Przypominamy, że ocenianie ma wspierać proces uczenia się i zachęcać do dalszej pracy – napisano w poście na stronie „Budząca się szkoła”.
Internauci oprócz propozycji lepszego uzasadnienia decyzji pedagoga zauważyli, że sam popełnił błąd. Chodzi o poprawiony kwadrat, który w rzeczywistości (nawet po ingerencji pedagoga) dalej pozostaje prostokątem. Co więcej, nauczyciel do poprawienia rysunków ucznia nie użył linijki więc powielił błąd swojego wychowanka. Dodatkowo, pozostawiona adnotacja dla ucznia jest niemal nieczytelna. „Figury rysujemy na ?” - dopytują internauci, którzy nie mogą się rozczytać.
Litery piszemy wyraźnie. Proszę Pani nauczycielki.
Oraz używany linijki jak poprawiamy rysunki uczniów.
Dodatkowo sama "poprawiła" prostokąt, chociaż miał być kwadrat.... Nauczycielka chyba sama powinna wrócić do podstawówki, ale jako uczeń.
- komentowali internauci.
ZOBACZ: Hity z kartkówek i sprawdzianów! Teksty uczniów bawią do łez!
Polecany artykuł: