GDDKiA: Gülermak i Budimex wybudują odcinek S19
Konsorcjum firm Gülermak i Budimex wybudują ostatni odcinek S19 w województwie podkarpackim. Jej koszt wyceniono na 1,9 mld złotych w terminie 59 miesięcy. Z czasu realizacji wyjęte są okresy zimowe, które trwają od 1 grudnia do 31 marca). Planowana trasa będzie jedną z najbardziej spektakularnych w Polsce. To za sprawą wysokich estakad i najdłuższego tunelu w Polsce.
Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości – informuje rzeszowski oddział GDDKiA.
ZOBACZ: Śmieszne nazwy ulic w Rzeszowie, o których mogłeś nie słyszeć
Na Podkarpaciu powstanie najdłuższy tunel drogowy w Polsce
Aktualny tunel-rekordzista ma długość ponad 2355 metrów i znajduje się na trasie południowej obwodnicy Warszawy i drogi ekspresowej S2 na Ursynowie.
Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19 – informuje GDDKiA.
Ostatni odcinek S19 na Podkarpaciu
Jak czytamy w informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad „zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym wspomniana wcześniej estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt”. Powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) w Jaworniku w kierunku Barwinka.
Polecany artykuł: