Aplikacja dla mieszkańców zyskuje popularność
Miejska aplikacja została uruchomiona na jesieni 2022 roku. Ma ona usprawnić kontakt mieszkańców z Urzędem Miasta. Łączy funkcję informacyjną i interwencyjną. Może ją pobrać każdy z nas. Jest dostępna na popularnych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Do tej pory aplikację pobrano już ponad osiem tysięcy razy. Udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.
W odpowiedzi na zgłoszenie dokonane przez aplikację m.in. zamontowano nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej, zdemontowano nieprawidłowo ułożoną kostkę brukową przy ulicy Wyspiańskiego, a także utwardzono drogę dojazdową do ulicy Kwiatkowskiego.
Już ponad dwa tysiące zgłoszonych spraw
Wśród ponad dwóch tysięcy zgłoszonych spraw są przede wszystkim zgłoszenia dotyczące usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.
Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Służby miejskie od daty zgłoszenia problemu mają trzy dni na ustalenie kto konkretnie powinien rozwiązać dany problem. Następnie w ciągu 10 dni do osoby zgłaszającej musi przyjść informacja zwrotna. Niektóre sprawy załatwiane są od razu po zgłoszeniu.
ZOBACZ: WIGILIA MIEJSKA W RZESZOWIE 2023
Polecany artykuł: