Spis treści
- Problem zwrotu paczek
- Przymierzalnie w punktach odbioru paczek
- Testowanie rozwiązania problemu zwrotów
Problem zwrotu paczek
Zwroty towaru stały się uciążliwą plagą nie tylko dla środowiska, ale i firm, które muszą radzić sobie z dodatkowymi paczkami. Część z nich zaczyna szukać rozwiązań problemu. Jednym z nich jest tworzenie przymierzalni w punktach odbioru przesyłek. Taki krok podjęło francuskie La Poste - odpowiednik Poczty Polskiej. Rozwiązanie jest już na etapie testów.
Przymierzalnie w punktach odbioru paczek
Co dadzą przymierzalnie w punktach odbioru paczek? Ułatwią proces zwrotu. Zamawianie będzie odbywać się na podobnych zasadach, jak zakup do sklepu. Klienci będą na miejscu mogli przymierzyć ubrania i ewentualne niepasujące od razu zapakować i od razu zwrócić. Skróci to czas potrzebny do zwrotu. Dodatkowo wyeliminuje np. opcję zwrotu u osoby dostarczającej przesyłkę.
Testowanie rozwiązania problemu zwrotów
Warto zaznaczyć, że Francuzi nie są pionierami w stosowaniu takiego rozwiązania. Wcześniej testował je fiński odpowiednik pocztowy - Posti. Równocześnie francuska firma DPD stosuje je już w całej Europie. Najlepiej rozwiązanie przyjęło się w Ukrainie. Tamtejsza Rozetka ma już 400 punktów tego typu 122 miejscowościach. Co ciekawe, niektóre firmy decydują się na tworzenie przymierzalni przy skrzynkach odbioru paczek - odpowiednika polskich paczkomatów.