Nowy peron ma być dwukrawędziowy, wyposażony w tablice informacyjne, system oznakowań oraz ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Przejście podziemne, podobnie, jak na stacji Rzeszów Główny, ma zastąpić kładkę nad torami oraz połączyć dwa osiedla położone po obu stronach linii kolejowej. Ułatwieniem dla osób mających problem z mobilnością mają być aż trzy windy. Wszystkie roboty prowadzone są w ramach liftingu trasy Mielec-Dębica.
Jej odcinek między Mielcem a Kochanówką został udostępniony dla ruchu towarowego jeszcze we wrześniu ubiegłego roku. Jak informuje Dorota Szalach z Zespołu prasowego PKP PLK- Kontynuowana jest wymiana torów między Kochanówką a Dębicą. Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaawansowana jest także przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków.
Wymienione perony mają zyskać wiaty i ławki, zapewnione ma być także oświetlenie i czytelne oznakowanie. Gotowe zaś są już konstrukcje peronów są w Rzochowie, Kochanówce Pustków i w Pustyni.
Prace zasadnicze na trasie Mielec-Dębica mają się zakończyć w połowie bieżącego roku. Jak dodaje Szalacha- Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki inwestycji, po 12 latach na podkarpacką linię wrócą pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, min. na Lubelszczyznę.