Zmiany w komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Dotkną szczególnie mieszkańców jednej dzielnicy

2025-08-21 10:55

20 sierpnia rozpocznęły się prace remontowe na pętli autobusowej przy ul. Łukasiewicza w Rzeszowie. Oznacza to czasowe zmiany w kursowaniu aż siedmiu linii komunikacji miejskiej. Mieszkańcy muszą liczyć się ze zmienionym harmonogramem. Przez kilka dni będą korzystać z tymczasowych przystanków. Jak konkretnie wyglądają zmiany?

MPK Rzeszów

i

Autor: M.W Zmiany w rzeszowskiej komunikacji miejskiej.
  • Remont pętli autobusowej przy ul. Łukasiewicza w Rzeszowie wprowadza czasowe zmiany w komunikacji miejskiej.
  • Od 20 do 26 sierpnia, w godzinach nocnych, siedem linii autobusowych (5, 10, 14, 18, 19, 40, N1) będzie kursować inaczej.
  • Pasażerowie muszą korzystać z tymczasowych przystanków przy ul. Robotniczej i Wieniawskiego.
  • Sprawdź, jak konkretnie zmienią się trasy twoich autobusów i uniknij niespodzianek.

Zmiany w komunikacji miejskiej w Rzeszowie. Najbardziej odczują je mieszkańcy okolic ul. Łukasiewicza

Rzeszowianie korzystający z komunikacji miejskiej muszą przygotować się na spore utrudnienia. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że w związku z naprawą nawierzchni na pętli autobusowej przy ul. Łukasiewicza, od 20 do 26 sierpnia w godzinach nocnych wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu wielu linii autobusowych. Najmocniej odczują je mieszkańcy osiedli położonych w bezpośrednim sąsiedztwie pętli. 

Remont i jego harmonogram

Prace prowadzone przez Miejski Zarząd Dróg obejmą nawierzchnię na pętli autobusowej przy ul. Łukasiewicza. Ze względu na charakter robót, w godzinach nocnych – od około 21:00 do 5:00 – pętla będzie całkowicie wyłączona z użytku. To oznacza, że autobusy kończące i rozpoczynające kursy w tym miejscu muszą zostać skierowane na tymczasowe przystanki. Zmiany obejmą aż siedem linii dziennych i nocnych: 5, 10, 14, 18, 19, 40 oraz N1.

Gdzie zatrzymają się autobusy?

Największą modyfikacją jest przeniesienie końcowych i początkowych przystanków wielu linii na ul. Robotniczą. Tam powstaną tymczasowe stanowiska, które zastąpią pętlę przy Łukasiewicza. Z kolei część kursów będzie korzystać z dodatkowego przystanku przy ul. Wieniawskiego.

Na przykład autobusy linii 10 i 40, które standardowo kończą trasę na Łukasiewicza, teraz zakończą kursy przy ul. Robotniczej. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku linii 18 i 19. Z kolei linia 5 i 14 zyskają dodatkowy przystanek przy ul. Wieniawskiego, co ma ułatwić pasażerom przesiadki i dostęp do komunikacji.

Utrudnienia dla mieszkańców

Choć zmiany obowiązują jedynie w godzinach nocnych, mogą znacząco utrudnić życie mieszkańcom wspomnianych dzielnic. To właśnie okolice ul. Łukasiewicza są dla wielu osób codziennym punktem dojazdu do pracy, a także ważnym węzłem przesiadkowym. Pasażerowie będą musieli przyzwyczaić się do dłuższego dojścia na tymczasowe przystanki, które znajdują się kilkaset metrów od dotychczasowej pętli.

Dla osób korzystających z linii nocnej N1 zmiana może być szczególnie uciążliwa. Autobusy zamiast dojeżdżać na pętlę, będą kończyć trasę przy ul. Robotniczej. Oznacza to, że część mieszkańców będzie musiała nadkładać drogi, by dotrzeć do swoich domów późnym wieczorem czy w nocy.

Zmiany w komunikacji miejskiej w Rzeszowie potrwają kilka nocy, jednak dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Łukasiewicza będą one szczególnie odczuwalne. Tymczasowe przystanki na ul. Robotniczej i Wieniawskiego staną się przez kilka dni głównymi punktami obsługi pasażerów. Choć utrudnienia mogą powodować niedogodności, ich celem jest poprawa infrastruktury, która na co dzień służy całemu miastu.

Poniżej prezentujemy szczegółową rozpiskę zmian, z którą powinni zapoznać się wszyscy podróżujący rzeszowską komunikacją miejską. 

Linia 5

  • w kierunku ul. Pienińskiej: do przystanku Łukasiewicza/Gumińskich 06 bez zmian, dalej ul. Sasanki – Goździkową – Robotniczą – Wieniawskiego (tymczasowy przystanek) i dalej bez zmian,
  • w kierunku ul. Lubelskiej: ul. Wieniawskiego – Robotniczą (tymczasowy przystanek) – Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza i dalej bez zmian.

Linia 10

  • w kierunku ul. Łukasiewicza: do przystanku Robotnicza/Sikorskiego 02 bez zmian, dalej Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza do tymczasowego przystanku przy ul. Robotniczej (koniec trasy),
  • w kierunku ul. Bł. Karoliny: rozpoczęcie kursu na tymczasowym przystanku przy ul. Robotniczej i dalej bez zmian.

Linia 14

  • w kierunku Dworca Lokalnego: zatrzymuje się na tymczasowym przystanku przy ul. Wieniawskiego i dalej bez zmian,
  • w kierunku ul. Kard. K. Wojtyły: zatrzymuje się na tymczasowym przystanku przy ul. Robotniczej i dalej bez zmian.

Linia 18

  • w kierunku ul. Łukasiewicza: koniec trasy na tymczasowym przystanku przy ul. Robotniczej,
  • w kierunku ul. Obr. Poczty Gdańskiej: rozpoczęcie kursu na ul. Robotniczej, dalej Robotniczą – Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza i dalej bez zmian,
  • w kierunku ul. Pienińskiej: do przystanku Łukasiewicza/Gumińskich 06 bez zmian, dalej Sasanki – Goździkową – Robotniczą – Wieniawskiego (tymczasowy przystanek) i dalej bez zmian,
  • w kierunku ul. Obr. Poczty Gdańskiej (od ul. Pienińskiej): ul. Wieniawskiego – Robotniczą (tymczasowy przystanek) – Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza i dalej bez zmian.

Linia 19

  • w kierunku ul. Łukasiewicza: koniec trasy na ul. Robotniczej (tymczasowy przystanek),
  • w kierunku ul. Obr. Poczty Gdańskiej/Miłocińskiej: rozpoczęcie kursu na ul. Robotniczej, dalej Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza i dalej bez zmian.

Linia 40

  • w kierunku ul. Łukasiewicza: do przystanku Robotnicza/Sikorskiego 02 bez zmian, dalej Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza do tymczasowego przystanku przy ul. Robotniczej (koniec trasy),
  • w kierunku ul. Bł. Karoliny: rozpoczęcie kursu na ul. Robotniczej (tymczasowy przystanek) i dalej bez zmian.

Linia N1

  • w kierunku ul. Łukasiewicza: koniec trasy na ul. Robotniczej (tymczasowy przystanek),
  • w kierunku ul. Obr. Poczty Gdańskiej/Lubelskiej: rozpoczęcie kursu na ul. Robotniczej, dalej Goździkową – Sasanki – Łukasiewicza i dalej bez zmian.
Rzeszów Radio ESKA Google News
Czy mieszkańcy boją się jeździć komunikacją miejską?