- Rzeszowski dworzec PKS, dotychczas krytykowany, przejdzie gruntowną metamorfozę, stając się Regionalnym Centrum Komunikacyjnym.
- Inwestycja za około 400 milionów złotych zintegruje transport autobusowy i kolejowy, poprawiając komfort podróżnych.
- Nowoczesny obiekt o powierzchni ponad 40 tys. mkw. ma być finansowany ze środków krajowych, bez udziału zagranicznych funduszy.
- Kiedy możemy spodziewać się otwarcia nowego dworca i jakie udogodnienia zaoferuje mieszkańcom i podróżnym?
Z obiektu kpin ma zmienić się w nowoczesny obiekt. W Rzeszowie powstanie Regionalne Centrum Komunikacyjne
Od wielu lat mówi się o budowie nowego dworca autobusowego w Rzeszowie. Ten aktualny pamięta zamierzchłe czasy, a jego stan pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Wiedzą o tym mieszkańcy, a także wszyscy przyjeżdżający do stolicy Podkarpacia. Pod tym względem, znajdujemy się na szarym końcu rankingu dużych miast w Polsce. Jako jedni z niewielu nie mamy jeszcze nowoczesnego dworca autobusowego. Ale to ma się niebawem zmienić.
W czwartek na placu przy Dworcu PKS w Rzeszowie odbyła się konferencja prasowa poświęcona rozwojowi transportu publicznego w regionie. Uczestnicy konferencji zgodnie podkreślali potrzebę współpracy na rzecz rozwoju publicznego transportu zbiorowego – autobusowego i kolejowego – oraz jego lepszej integracji w skali całego województwa. Jak zaznaczono, wspólne działania mają przede wszystkim poprawić dostępność komunikacyjną, jakość podróży i spójność regionu.
Starosta rzeszowski Krzysztof Jarosz zwrócił uwagę na znaczenie planowanej inwestycji – budowy nowoczesnego Dworca Autobusowego w Rzeszowie, który stanie się Regionalnym Centrum Komunikacyjnym. Obiekt ma nie tylko poprawić komfort pasażerów, ale również pełnić funkcje administracyjne, m.in. dzięki nowej siedzibie Starostwa Powiatowego.
Kiedy rzeszowski dworzec PKS zyska nowe oblicze?
Prezes PKS w Rzeszowie Piotr Klimczak przedstawił szczegóły inwestycji. Według koncepcji nowy dworzec ma mieć ponad 40 tys. metrów kwadratowych powierzchni. W ostatnich latach spółka poszerzyła teren inwestycyjny, co umożliwia realizację przedsięwzięcia. Szacowany koszt budowy wynosi od 300 do 400 milionów złotych. Projekt ma być finansowany ze środków krajowych, przy wsparciu samorządów i banków krajowych, bez udziału zagranicznych funduszy inwestycyjnych.
Z miesiąca na miesiąc, z roku na rok nasza sytuacja finansowa spowodowała, że możemy myśleć o budowie tego dworca i realizacji przedsięwzięcia w oparciu o środki krajowe - podkreślił Piotr Klimczak, prezes zarządu PKS w Rzeszowie.
W najbliższym czasie PKS planuje ogłoszenie postępowania na wybór firmy projektowej. Etap przygotowania dokumentacji i uzyskania pozwolenia na budowę potrwa około roku W czasie budowy planowane są rozwiązania tymczasowe, umożliwiające utrzymanie funkcji dworcowych – m.in. poprzez przekierowanie części linii do innych punktów miasta.
Szacujemy, że cały proces inwestycyjny potrwa między dwa a trzy lata - zaznacza prezes.
Projekt nowego dworca wpisuje się w obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania, który dopuszcza m.in. budowę parkingów podziemnych i nowoczesnej zabudowy dostosowanej do otoczenia. Dzięki temu dotychczasowy obiekt, często krytykowany przez mieszkańców, ma szansę stać się wizytówką Rzeszowa i symbolem nowoczesnej komunikacji publicznej w regionie.
ZOBACZ: Z obiektu kpin ma zmienić się w nowoczesny obiekt. Dworzec PKS w Rzeszowie przejdzie zmiany
 
   
            
                     
            
                     
            
            
         
             
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
        