Informacje

To najbardziej zakorkowane ulice w Rzeszowie według AI. Tutaj ruch jest największy w mieście

2025-06-14 16:00

Choć Rzeszów nie należy do największych polskich miast, jego ulice coraz częściej przypominają te z metropolii – szczególnie w godzinach szczytu. Gdzie najtrudniej przejechać bez stania w korkach? Dzięki analizie danych przez sztuczną inteligencję, wiemy, które ulice w stolicy Podkarpacia są najbardziej zakorkowane i dlaczego.

Najbardziej zakorkowane ulice w Rzeszowie. Sztuczna inteligencja wskazuje newralgiczne miejsca 

Rzeszów, jako jedno z najszybciej rozwijających się miast w Polsce, przyciąga coraz więcej mieszkańców, inwestorów i turystów. Dynamiczny rozwój infrastruktury, nowych osiedli i centrów handlowych wpływa na zwiększone natężenie ruchu drogowego. Chociaż władze miejskie inwestują w nowe rozwiązania komunikacyjne, korki wciąż stanowią codzienność dla wielu kierowców. Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja, która analizując dane z GPS, map drogowych, systemów monitoringu i raportów użytkowników, potrafi wskazać najbardziej zakorkowane miejsca w mieście.

Na podstawie analiz AI, które uwzględniają zarówno dane historyczne, jak i bieżące natężenie ruchu, można wyróżnić kilka ulic i skrzyżowań w Rzeszowie, które szczególnie wyróżniają się pod względem korków. O jakie miejsca konkretnie chodzi? 

Aleja Piłsudskiego – serce miejskiego ruchu

Aleja Józefa Piłsudskiego to jedna z głównych arterii Rzeszowa, łącząca wschodnią i zachodnią część miasta. Ze względu na centralne położenie oraz bliskość dworca PKP, galerii handlowych i urzędów, jest to miejsce o bardzo dużym natężeniu ruchu – zwłaszcza w godzinach szczytu. AI wskazuje, że najwięcej utrudnień występuje w okolicach skrzyżowania z aleją Cieplińskiego oraz przy wjeździe na wiadukt Śląski.

Ulica Lwowska – wjazdowy korek do miasta

To jedna z głównych dróg wjazdowych do Rzeszowa od strony wschodniej. Ulica Lwowska, szczególnie w godzinach porannych i popołudniowych, często staje się areną zatorów drogowych. Powodem jest nie tylko duży ruch z kierunku Łańcuta i Przeworska, ale także liczne skrzyżowania i sygnalizacje świetlne spowalniające płynność przejazdu.

Na tych ulicach w Rzeszowie korki tworzą się codziennie 

Ulica Rejtana – zatłoczona strefa handlu i uczelni

Rejtana to ulica przebiegająca przez jedną z najbardziej komercyjnych i akademickich części miasta. W pobliżu znajdują się m.in. Uniwersytet Rzeszowski, Politechnika Rzeszowska oraz kilka galerii handlowych. Duża liczba pieszych, skrzyżowań oraz sygnalizacji świetlnych powoduje, że w godzinach szczytu tworzą się tu długie korki. Sztuczna inteligencja zauważa również, że największe natężenie ruchu występuje w piątki popołudniu, kiedy mieszkańcy udają się na zakupy lub wyjazdy weekendowe.

Ulica Marszałkowska – skrzyżowania pełne wyzwań

Marszałkowska, choć krótka, jest strategiczną ulicą łączącą się z wieloma innymi trasami. Znajdują się na niej ważne skrzyżowania. Często dochodzi tu do spowolnień, szczególnie podczas porannego szczytu. AI podkreśla, że to jedno z najczęstszych miejsc kolizji drogowych, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia korków.

Aleja Powstańców Warszawy – ruchliwy południowy korytarz

Ta arteria jest jednym z głównych południowych ciągów komunikacyjnych miasta, prowadzących w stronę autostrady A4 oraz lotniska w Jasionce. AI wskazuje, że korki w tym rejonie tworzą się głównie w okolicach dużych skrzyżowań oraz w czasie awarii sygnalizacji świetlnej. Problematyczne są również liczne zjazdy do osiedli mieszkaniowych i punktów usługowych.

Ulica Krakowska – wieczne zatory na zachodnim wlocie

Ulica Krakowska to główna arteria wjazdowa do Rzeszowa od strony zachodniej, prowadząca wprost z autostrady A4 i drogi krajowej nr 94. Choć odcinek ten został w ostatnich latach zmodernizowany, wciąż pozostaje jednym z najbardziej zakorkowanych fragmentów miasta. Sztuczna inteligencja wskazuje, że największe utrudnienia występują na odcinku od granicy miasta aż po skrzyżowanie z ulicą Okulickiego. Ruch z kierunku Tarnowa i Dębicy, w połączeniu z lokalnymi dojazdami do osiedli Staromieście i Przybyszówka, powoduje spowolnienia niemal przez cały dzień, a szczególnie w godzinach 7:00–9:00 oraz 15:00–17:30. Dodatkowym utrudnieniem są zjazdy do centrów handlowych oraz stacje paliw przy tej trasie, które generują częsty ruch włączający się do głównego ciągu.

Most Zamkowy – wąskie gardło między centrum a południem miasta

Most Zamkowy to jeden z kluczowych mostów w Rzeszowie. Pełni funkcję głównego połączenia między południowymi osiedlami, takimi jak Nowe Miasto i Drabinianka, a ścisłym centrum. AI klasyfikuje to miejsce jako tzw. „wąskie gardło” miejskiej komunikacji. Ze względu na duże natężenie ruchu pieszych, rowerzystów oraz pojazdów, most ten niemal codziennie staje się źródłem zatorów, zwłaszcza w godzinach popołudniowych. Problem potęguje układ skrzyżowań po obu stronach mostu – rondo przy Galerii Millenium Hall oraz nieprzystosowane do dużego ruchu skrzyżowania na Podwisłoczu. AI sugeruje, że w przyszłości to jedno z miejsc wymagających pilnych działań usprawniających przepustowość, np. poprzez rozbudowę lub przebudowę infrastruktury drogowej.

ZOBACZ: NAJBARDZIEJ ZAKORKOWANE ULICE RZESZOWA ZDANIEM AI 

Rzeszów Radio ESKA Google News