SMS o niedopłacie od PGE. Oszuści znów atakują
Większość z nas chyba doświadczyła sytuacji, w której na nasz prywatny numer telefonu przychodzi wiadomość SMS o treści sugerującej, że musimy uregulować płatność za energię elektryczną. Wiadomość może się wydawać wiarygodna, ponieważ autor powołuje się na PGE, czyli dostawcę prądu. Aktualnie komunikaty przychodzą z numerów +48576090696 oraz +48793647562, możemy przypuszczać, że oszuści posługują się także innymi numerami.
Z treści nowych SMS-ów możemy dowiedzieć się, że w najbliższych dniach zostanie odłączony nam dostęp do energii elektrycznej, w związku z niedopłatą, jaką można zaobserwować na naszym koncie. Aby temu zapobiec, musimy jak najszybciej uregulować należność, klikając w link, który prowadzi nas do konkretnej strony. To oczywiście fałszywa strona, gdzie zostaniemy poproszeni o podanie danych karty płatniczej lub zalogowanie się do bankowości mobilnej. Wszystkie podane przez nas dane trafiają bezpośrednio do oszustów, którzy w ten sposób będą próbowali włamać się na nasze konto i wyczyścić je z pieniędzy.
Nie dajmy się nabrać oszustom
Oszuści próbując zwiększyć swoją wiarygodność, powołują się na PGE i wykorzystują wizerunek firmy. Jeżeli nie zachowamy czujności, może to skończyć się dla nas bardzo źle. Metoda znana jest już od wielu miesięcy, ale jeżeli wciąż jest praktykowana, oznacza to, że cały czas znajdują się łatwowierni użytkownicy telefonów. Jeżeli nie jesteśmy pewni, czy otrzymana wiadomość jest prawdziwa, lepiej ją zignorować lub zgłosić do specjalistów z CERT Polska, którzy zajmują się podobnymi przypadkami. Należy skontaktować się z nimi przez numer 799 448 084.
Niebezpieczne numery telefonów, od których otrzymujemy podejrzane wiadomości warto blokować, przez co oszuści utracą możliwość kontaktu z nami. Co prawda będą próbowali zrobić to z innych numerów, ale ich baza z pewnością jest ograniczona i prędzej czy później się skończy.
Polecany artykuł: