Rusza przetarg na budowę Wisłokostrady
To dobra informacja dla wszystkich mieszkańców Rzeszowa. Budowa Wisłokostrady powinna ułatwić poruszanie się po mieście, szczególnie osobom jadącym z południowej części miasta do drogi S19 i autostrady A4. Nowa trasa powinna wpłynąć także pozytywnie na płynność ruchu mi.n na rondzie Pobitno i al. Piłsudskiego, przez które aktualnie trzeba przejechać, aby dostać się na wspomniane drogi. Wisłokostrada ma połączyć al. Rejtana z ul. Generała Maczka.
Mamy dziś dobrą wiadomość dla rzeszowian, którzy oczekują dużych, strategicznych inwestycji drogowych, poprawiających komunikację w naszym mieście. Takim zadaniem jest budowa Wisłokostrady, która rozpocznie się w tym roku. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy tego potężnego zadania, którego efektem będzie powstanie połączenia al. Rejtana aż z ul. Generała Maczka – mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
Lepszy dojazd do dróg S19 i A4
Budowa Wisłokostrady finansowana będzie z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa, a także ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład. 65 milionów złotych pochodzi z Programu Inwestycji Strategicznych, a 30 milionów z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Realizacja Wisłokostrady oznacza także otwarcie nowych terenów na Kopcu Konfederatów Barskich, które zostaną zagospodarowane pod kątem rekreacyjnym. Mają tam powstać także powierzchnie usługowe i biurowe, które będą mogły zapewnić stworzenie nowych miejsc pracy.
Termin składania ofert firm, które będą chciały budować to połączenie został wyznaczony na 31 marca. Wisłokostrada powstanie w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Zakres prac będzie bardzo duży. W sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 m. a także duże obiekty inżynieryjne takie jak np. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka – mówił Dariusz Urbanik, zastępca prezydenta Rzeszowa.
Storzenie Wisłokostrady obejmie budowę dróg na odcinku od skrzyżowania al. Rejtana z ul. Lwowską do skrzyżowania ul. gen. Maczka z ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m, w tym:
- budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok. 500 m,
- budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą o długości 909 m,
- rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,
- budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych łącznej długości ok. 3 286 m,
- budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej 75 m,
- budowę sześciu zatok autobusowych,
- budowę 13 przejść dla pieszych,
- budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu- ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,
- budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m ,
- budowę mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m,
- budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok 374 m., jezdnia prawa o długości ok. 271 m
- nasadzenia drzew i krzewów 4495 szt.,
- budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 szt.
- rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,
- zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb, wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2m.,
- umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m.,
- przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.