Potężna operacja na budowie Wisłokostrady. Kolejny ważny etap prac

2025-07-23 8:50

To jedna z najważniejszych operacji podczas budowy rzeszowskiej Wisłokostrady. Przez 80 godzin bez przerwy betonowana jest lewa nitka estakady, przebiegająca nad linią kolejową. To kluczowy moment tej strategicznej inwestycji, który pokazuje skalę realizowanych prac. Jak wygląda plac budowy największej drogowej inwestycji ostatnich lat?

  • W Rzeszowie trwa kluczowy etap budowy Wisłokostrady – betonowanie lewej nitki estakady nad torami kolejowymi.
  • Operacja, trwająca 80 godzin bez przerwy, wymaga ogromnej koordynacji i dostaw betonu z dwóch wytwórni.
  • Inwestycja o wartości 184 mln zł ma połączyć al. Rejtana z ul. Gen. Maczka.
  • Kiedy Wisłokostrada będzie w pełni gotowa i jakie korzyści przyniesie mieszkańcom?

Trwają prace na Budowie Wisłokostrady. "Potężna operacja"

Na budowie Wisłokostrady, najważniejszej inwestycji drogowej w Rzeszowie w ostatnich latach, trwa spektakularny etap prac. Rozpoczęło się betonowanie lewej nitki estakady, która przebiega nad linią kolejową. To jeden z najbardziej wymagających momentów tej realizacji, zarówno pod względem technologicznym, jak i logistycznym.

Lewe przęsło estakady, będącej kluczowym elementem nowej trasy, ma długość aż 374 metrów. Aby zapewnić trwałość i stabilność konstrukcji, prace prowadzone są w trybie ciągłym, bez żadnych przerw i potrwają aż 80 godzin. To znaczy, że przez ponad trzy doby na budowie nie ustaje ruch, a beton jest nieustannie wylewany, by uzyskać jednolitą strukturę i uniknąć jakichkolwiek osłabień materiału.

Operacja ta wymaga nieprzeciętnej koordynacji. Beton na miejsce dostarczany jest z dwóch wytwórni, które działają bez przerwy, aby zaspokoić potrzeby tej  konstrukcji. W proces zaangażowanych jest 30 specjalistycznych pojazdów, które w regularnych odstępach czasu kursują między wytwórniami a placem budowy. 

Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek, poinformował o tym ważnym etapie budowy w swoich mediach społecznościowych, podkreślając znaczenie przedsięwzięcia. Jak zaznaczył, to potężna operacja inżynieryjna, bez której dalszy postęp w realizacji Wisłokostrady byłby niemożliwy.

Potężna operacja na budowie Wisłokostrady. Trwa betonowanie lewej nitki estakady, która przebiega nad linią kolejową - czytamy na profilu Konrada Fijołka. 

Prace idą zgodnie z planem. Kiedy Wisłokostrada będzie gotowa? 

Jednym z kluczowych elementów budowy Wisłokostrady jest nowy Most Załęski, który zastąpił poprzednią, wąską przeprawę. Nowa konstrukcja została oddana do użytku pod koniec czerwca. Umożliwia płynny ruch dwoma pasami w każdą stronę.

Nowy Most Załęski jest obiektem trzyprzęsłowym, ma długość 81 m i szerokość 31,2 m. Są na nim po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Kierowcom, pieszym i rowerzystom zostało oddane do użytku także przebudowane skrzyżowanie ul. Siemieńskiego z ul. gen. Maczka oraz odcinek ul. Ciepłowniczej wraz z nowym rondem, które obsługuje zjazd z mostu a w przyszłości także z budowanej obecnie estakady nad torami - mówił prezydent Rzeszowa. 

Budowa Wisłokostrady to największa inwestycja drogowa ostatnich lat w Rzeszowie. Pochłonie 184 miliony złotych. Nowa trasa ma połączyć aleję Rejtana z ulicą Generała Maczka. Będzie miała ponad dwa kilometry długości. Jej częścią jest budowa dużych obiektów inżynierskich takich jak wspomniany Most Załęski, estakada nad torami kolejowymi, nowy most nad Młynówką i mury oporowe zabezpieczające osuwisko.

Wisłokostrada w całości ma być gotowa wiosną 2026 roku. Prace idą bardzo sprawnie - zaznaczał prezydent. 

ZOBACZ: Potężna operacja na budowie Wisłokostrady w Rzeszowie

Most Załęski w Rzeszowie otwarty
Rzeszów Radio ESKA Google News