- W Rzeszowie trwa kluczowy etap budowy Wisłokostrady – betonowanie lewej nitki estakady nad torami kolejowymi.
- Operacja, trwająca 80 godzin bez przerwy, wymaga ogromnej koordynacji i dostaw betonu z dwóch wytwórni.
- Inwestycja o wartości 184 mln zł ma połączyć al. Rejtana z ul. Gen. Maczka.
- Kiedy Wisłokostrada będzie w pełni gotowa i jakie korzyści przyniesie mieszkańcom?
Trwają prace na Budowie Wisłokostrady. "Potężna operacja"
Na budowie Wisłokostrady, najważniejszej inwestycji drogowej w Rzeszowie w ostatnich latach, trwa spektakularny etap prac. Rozpoczęło się betonowanie lewej nitki estakady, która przebiega nad linią kolejową. To jeden z najbardziej wymagających momentów tej realizacji, zarówno pod względem technologicznym, jak i logistycznym.
Lewe przęsło estakady, będącej kluczowym elementem nowej trasy, ma długość aż 374 metrów. Aby zapewnić trwałość i stabilność konstrukcji, prace prowadzone są w trybie ciągłym, bez żadnych przerw i potrwają aż 80 godzin. To znaczy, że przez ponad trzy doby na budowie nie ustaje ruch, a beton jest nieustannie wylewany, by uzyskać jednolitą strukturę i uniknąć jakichkolwiek osłabień materiału.
Operacja ta wymaga nieprzeciętnej koordynacji. Beton na miejsce dostarczany jest z dwóch wytwórni, które działają bez przerwy, aby zaspokoić potrzeby tej konstrukcji. W proces zaangażowanych jest 30 specjalistycznych pojazdów, które w regularnych odstępach czasu kursują między wytwórniami a placem budowy.
Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek, poinformował o tym ważnym etapie budowy w swoich mediach społecznościowych, podkreślając znaczenie przedsięwzięcia. Jak zaznaczył, to potężna operacja inżynieryjna, bez której dalszy postęp w realizacji Wisłokostrady byłby niemożliwy.
Potężna operacja na budowie Wisłokostrady. Trwa betonowanie lewej nitki estakady, która przebiega nad linią kolejową - czytamy na profilu Konrada Fijołka.
Polecany artykuł:
Prace idą zgodnie z planem. Kiedy Wisłokostrada będzie gotowa?
Jednym z kluczowych elementów budowy Wisłokostrady jest nowy Most Załęski, który zastąpił poprzednią, wąską przeprawę. Nowa konstrukcja została oddana do użytku pod koniec czerwca. Umożliwia płynny ruch dwoma pasami w każdą stronę.
Nowy Most Załęski jest obiektem trzyprzęsłowym, ma długość 81 m i szerokość 31,2 m. Są na nim po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Kierowcom, pieszym i rowerzystom zostało oddane do użytku także przebudowane skrzyżowanie ul. Siemieńskiego z ul. gen. Maczka oraz odcinek ul. Ciepłowniczej wraz z nowym rondem, które obsługuje zjazd z mostu a w przyszłości także z budowanej obecnie estakady nad torami - mówił prezydent Rzeszowa.
Budowa Wisłokostrady to największa inwestycja drogowa ostatnich lat w Rzeszowie. Pochłonie 184 miliony złotych. Nowa trasa ma połączyć aleję Rejtana z ulicą Generała Maczka. Będzie miała ponad dwa kilometry długości. Jej częścią jest budowa dużych obiektów inżynierskich takich jak wspomniany Most Załęski, estakada nad torami kolejowymi, nowy most nad Młynówką i mury oporowe zabezpieczające osuwisko.
Wisłokostrada w całości ma być gotowa wiosną 2026 roku. Prace idą bardzo sprawnie - zaznaczał prezydent.
ZOBACZ: Potężna operacja na budowie Wisłokostrady w Rzeszowie
