Jak podała Poczta Polska w komunikacie, wykryte oszustwo prowadzi do wyłudzenia danych osobowych i kart płatniczych. - W treści wprowadzających w błąd komunikatów, publikowanych w mediach społecznościowych, pojawia się fałszywa informacja dotycząca rzekomej odsprzedaży nieodebranych przez klientów paczek Poczty Polskiej. Oszuści zachęcają do skorzystania z oferty i wpłaty niewielkiej kwoty (najczęściej od kilku do 20 zł) poprzez stronę, która wyłudza dane - wyjaśniono. Nieostrożny internauta może stracić wszystkie pieniądze zgromadzone na koncie, przekazując informacje o karcie płatniczej, login czy hasło do bankowości internetowej.
Poczta Polska nie odsprzedaje przesyłek
Poczta Polska podkreśla, że nie prowadzi odsprzedaży niedoręczonych przesyłek. Co więcej, nigdy nie prosi poprzez wiadomości sms lub e-mail o dopłacenie do przesyłki.
- Kreatywność oszustów potrafi zaskakiwać, jednak prawie zawsze najlepszym remedium na tego typu akcje phishingowe jest zdrowy rozsądek i ostrożność. Jeżeli widzimy w Internecie krzykliwy szyld, zachęcający do odebrania paczki z atrakcyjną zawartością za symboliczną kwotę, to zadajmy sobie wpierw pytanie, czy w świecie rzeczywistym takie okazje się zdarzają - powiedział, cytowany w komunikacie rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski.
Poczta Polska: kilka zasad bezpieczeństwa
Jak dodał, żeby nie paść ofiarą cyberprzestępców, ochronić swoje dane i majątek warto zastosować kilka zasad np. uważnie czytać adresy stron przesyłanych zarówno w mailach jak i SMS’em, nie klikać w odnośniki otrzymane od nieznanych nadawców, nigdy nie odpowiadać na żądania podania danych personalnych, haseł i/lub loginów do kont czy zwracać uwagę na błędy w treściach odnośników (np. zamieniona kolejność liter lub podstawienie innych liter, cyfr), jeśli takie znajdziesz, prawdopodobnie jest do oszustwo.
Spółka przypomniała, że "www.poczta-polska.pl" jest jedyną oficjalną i bezpieczną strona internetowej poczty.
Polecany artykuł: