Podtrzymana zostaje zasada umawiania się na wizytę w urzędzie. Termin można ustalić telefonicznie lub mailowo. Jednocześnie w dalszym ciągu zachęcamy Klientów PUW w Rzeszowie do załatwiania swoich spraw bez konieczności osobistej wizyty w Urzędzie korzystając z możliwości innych kanałów komunikacji takich jak: telefon, email, ePUAP czy poczta tradycyjna- mówi Małgorzata Waksmundzka-Szarek, rzecznik wojewody podkarpackiego.
Wszyscy, którzy jednak wybiorą się do Urzędu proszeni są o dostosowanie się do zasad bezpieczeństwa zdrowotnego, zaś w przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów chorobowych o przełożenie wizyty na inny termin. Bezpośrednią obsługę klientów PUW będzie prowadził we wtorki w godz. od 8:15 do 15:45, natomiast w pozostałe dni tygodnia od 7:45 do 15:15. Obsługa klientów w oddziałach paszportów w Rzeszowie, Tarnobrzegu, Krośnie i Przemyślu zaplanowana jest we wtorki od 10:15 do 17:45.
W celu ograniczenia kontaktów pracowników nie obsługujących bezpośrednio klientów zewnętrznych, wprowadza się organizację wejść i wyjść z budynków- budynek PUW w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej: dla klientów wyznacza się wejście główne do budynku od strony ogrodów bernardyńskich (strona zachodnia),budynek Delegatury PUW w Tarnobrzegu przy ul. 1-go Maja: dla klientów uruchomione zostaje wejście od strony północnej (od „Tygodnika Nadwiślańskiego”),w pozostałych obiektach Urzędu organizacja ruchu pracowników i klientów, ze względów logistycznych i technicznych, pozostaje na dotychczasowych zasadach- wyjaśnia Waksmundzka-Szarek.
Podczas wizyty klienci zobligowani są do zakrywania ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego oraz odsłonięcia twarzy w celu identyfikacji na wniosek pracownika Urzędu. Po wejściu do budynku należy też zdezynfekować ręce płynem oraz zachować około 2-metrowy odstęp od innych osób przed budynkiem oraz w jego wnętrzu.