Kolejna modernizacja trasy Rzeszów – Medyka
Trwająca ponad godzinę podróż z Rzeszowa do Przemyśla pociągiem może się skrócić. PKP PLK chce jeszcze bardziej zmodernizować trasę pomiędzy stolicą województwa a granicą z Ukrainą. Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl Trasa od Rzeszowa przez Przemyśl do Medyki modernizowana jest od 2010 roku, a PLK zaczęła przygotowywać kolejną modernizację. Po wykonaniu wielu prac umożliwiających jazdę pociągów do 120 km/h uznano, że jest to niewystarczające.
ZOBACZ: Nowy plac przed dworcem prawie gotowy. Kiedy zostanie otwarty?
Z Rzeszowa do Przemyśla pociągiem z prędkością 200 km/h
Dalsze prace nad modernizacją trasy pomiędzy Rzeszowem przez Przemyśl do granicy w Medyce dotyczą zmiany geometrii torów linii kolejowej do prędkości 200 km/h na trasie z Rzeszowa do Przemyśla oraz do prędkości 160 km/h z Przemyśla do Medyki.
Teraz PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. Zakres projektu obejmuje linie kolejowe nr 91 i 92 na łącznie ok. 100 km długości, oraz szereg krótkich odcinków innych linii, w tym nr 68, 101 i 102 – podaje serwis „Rynek Kolejowy”.
Mowa o takich stacjach jak: Strażów, Łańcut, Rogóżno k/Łańcuta, Przeworsk, Jarosław, Munina, Radymno, Żurawica, Przemyśl Główny, Przemyśl Bakończyce, Hurko, Medyka oraz obszar stacji Rzeszów Główny. Objęto nim również przystanki osobowe Rzeszów Pobitno, Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie, Ostrów k/Radymna, Sośnica Jarosławska, Niziny, Walawa, Przemyśl Zasanie, Przemyśl Wschodni, Medyka Towarowa, Medyka Rozrządowa, Medyka Osobowa.
Źródło: rynek-kolejowy.pl