Drugi etap "małej retencji". 150 tysięcy złotych dotacji
W ubiegłym roku władze miasta przeznaczyły 100 tysięcy złotych na realizację programu „mała retencja”. Maksymalna kwota dofinansowania wynosiła 80 procent kosztów inwestycji, nie mogła jednak przekroczyć 1000 złotych. Łącznie zostało podpisanych 100 umów na realizację zadań. W związku z dużym zainteresowaniem, w tym roku prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek postanowił zwiększyć pulę dotacji. W budżecie miasta na ten cel przeznaczono 150 tysięcy złotych, co powoli dofinansować 150 nowych inwestycji związanych z gromadzeniem wody deszczowej.
Klimat w którym żyjemy zmienia się bardzo szybko. Niestety zimy są coraz mniej śnieżne, latem bardzo często obserwujemy długotrwałe okresy bezdeszczowej pogody. W tej sytuacji musimy prowadzić działania, które pozwolą oszczędzać wodę oraz gromadzić ją na trudniejszy czas. Program małej retencji to jeden ze sposobów na takie działanie – mówi Jolanta Kaźmierczak, wiceprezydent Rzeszowa.
Polecany artykuł:
"Mała retencja" w Rzeszowie. Przyjmowanie wniosków do 22 marca
Dotacja będzie udzielana osobom fizycznym posiadającym tytuł prawny do nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi. Powinna zostać ona przeznaczona na:
- zakup i montaż zbiorników naziemnych szczelnych o łącznej poj. min. 500 l,
- zakup i montaż zbiorników podziemnych szczelnych o poj. min. 2000 l,
- utworzenie oczka wodnego o pojemności min. 500 l,
- utworzenie ogrodu deszczowego.
Najwięcej mamy wniosków o dofinansowanie zbiorników na wodę. Mieszkańcy chętnie je stawiają w swoich ogrodach, bo na rynku jest bardzo duży wybór. Mają różny kształt, kolory i pojemność. To znakomity sposób na zmagazynowanie wody deszczowej na okres, kiedy będzie sucho – mówi Małgorzata Wojnowska, dyrektor Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa.
Nabór wniosków trwać będzie do 22 marca. W przypadku dużego zainteresowania, o przyznaniu dotacji decyduje kolejność dostarczenia dokumentów. Wnioski można pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta Rzeszowa lub otrzymać je stacjonarnie w urzędzie. W wypełnieniu wniosków mogą pomóc pracownicy urzędu, którzy przed złożeniem dokumentów zweryfikują wszystkie dane. Wnioski należy składać w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 7, w pokoju numer 3. Można to zrobić w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godzinach 7.30 – 15.30, a także w środy w godzinach 7.30-17.00. Wszelkie informacje związane z naborem wniosków można uzyskać pod nr tel. 178754190 oraz 178754895.