Sytuacja związana z epidemią Covid-19 rozpowszechniła teleporady i wideoporady oraz zmieniła organizację wizyt osobistych w POZ. Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ.
- Zadając kilka pytań sprawdzą, czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o zdrowie pacjentów. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Opinia pacjentów jest dla nas ważna, gdyż daje szansę na sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19. Szczególnie gdy otrzymujemy sygnały o utrudnionym kontakcie z lekarzem rodzinnym - mówi Rafał Śliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ w Rzeszowie.
Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich 4 miesiącach skorzystali z porady lekarza rodzinnego. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć. Co więcej, ankieta jest anonimowa i trwa zaledwie kilka minut.