Przestępcy podszywają się pod PKO BP
Bank PKO BP przestrzega swoich klientów przed oszustami. Ci podzywają się pod bank i wysyłają fałsywe maile z powtierdzeniem operacji:
"Potwierdzenia rozsyłane są z fałszywych adresów mailowych, które sugerują, że przychodzą one z banku. Fałszywe adresy nadawcy mogą udawać np. adres iod@ipko.pl. Tytuł i treść maila informują o transakcji na koncie, a załącznik wskazuje na potwierdzenie transakcji" - wyjaśnia bank.
Najlepiej nie otwierać takiej wiadomości, nie otwierać załaczników i nie przesyłać jej dalej. W przeciwnym razie na naszym komputerze może być zainstalowane szkodliwe oprogramowanie.
Przykład fałszywego maila prezentujemy poniżej:
Fałszywe maile z banku: Co robić?
Jeśli zdarzy nam się kliknąć w mail od oszustów, PKO BP zaleca pilny kontakt z infolinią pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).