Nowe wagony PKP Intercity robią wrażenie! Pokazano wizualizacje [ZDJĘCIA]

2022-11-07 10:29

PKP Intercity ogłosiło największy w historii przetarg na zakup wagonów. Do przewoźnika trafi przynajmniej 300 nowych wagonów z możliwością dokupienia kolejnych 150. Do tej pory spółka zainwestowana w nowoczesny tabor 7 mld zł, a do 2030 roku będzie to już 27 mld zł. Pokazano wizualizacje nowych wagonów.

W ramach największego w historii PKP Intercity przetargu zakupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, tabor PKP Intercity będzie bogatszy o: 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową, 40 wagonów przedziałowych 2. klasy, 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów, 38 wagonów restauracyjnych, 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy. 

PKP Intercity ma możliwość zwiększenia dostaw o kolejne 150 wagonów. - W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do łącznie 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk – informuje przewoźnik.

Zobaczcie jak będą wyglądać nowe wagony PKP Intercity: 

Kierowcy źli na remont drogi. Przejechanie niespełna 10 km zajmuje pół godziny

Nowe wagony PKP Intercity. Na jakich trasach będą jeździć?

Jak informuje PKP Intercity nowe wagony rozpędzą się do 200 km/h. Przedsiębiorstwo oczekuje rozpoczęcia ich dostaw w 2025 roku.

- Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej – jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 roku. Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, zatrzymując się w mniejszych ośrodkach, jak również będą kursować za granicę. Wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy – czytamy w komunikacie PKP Intercity.

Nowe jednostki docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy:

  • Warszawa – Poznań – Berlin;
  • Warszawa – Poznań – Szczecin;
  • Gdynia – Warszawa – Katowice – Bohumin – Wiedeń;
  • Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin;
  • Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin;
  • Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga;
  • Kraków/Wrocław – Bohumin – Wiedeń.