W ramach największego w historii PKP Intercity przetargu zakupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, tabor PKP Intercity będzie bogatszy o: 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową, 40 wagonów przedziałowych 2. klasy, 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy, 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami, 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów, 38 wagonów restauracyjnych, 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.
PKP Intercity ma możliwość zwiększenia dostaw o kolejne 150 wagonów. - W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do łącznie 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk – informuje przewoźnik.
Zobaczcie jak będą wyglądać nowe wagony PKP Intercity:
Nowe wagony PKP Intercity. Na jakich trasach będą jeździć?
Jak informuje PKP Intercity nowe wagony rozpędzą się do 200 km/h. Przedsiębiorstwo oczekuje rozpoczęcia ich dostaw w 2025 roku.
- Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej – jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 roku. Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, zatrzymując się w mniejszych ośrodkach, jak również będą kursować za granicę. Wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy – czytamy w komunikacie PKP Intercity.
Nowe jednostki docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy:
- Warszawa – Poznań – Berlin;
- Warszawa – Poznań – Szczecin;
- Gdynia – Warszawa – Katowice – Bohumin – Wiedeń;
- Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin;
- Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin;
- Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga;
- Kraków/Wrocław – Bohumin – Wiedeń.
Polecany artykuł: