Niedawno ofiarą oszustwa „dopłaty do paczki” padła mieszkanka powiatu łańcuckiego. Kobieta na telefon komórkowy dostała informację, o konieczności dopłaty 50 groszy za dostarczenie opłaconej już paczki. Klikając w link, zawarty w wiadomości, została przekierowana na stronę płatności elektronicznej. Tam, po zalogowaniu się do internetowego konta bankowego, kobieta wykonała przelew. Przez to straciła swoje oszczędności.
POLUB NASZ NOWY FANPAGE ESKA RZESZÓW NEWS NA FACEBOOKU!
Wykonała przelew i straciła oszczędności
Po zalogowaniu się do internetowego konta bankowego, kobieta wykonała przelew. Okazało się jednak, że zamiast kilkudziesięciu groszy, z jej konta zniknęło prawie 10 tys. złotych.
Pokrzywdzona padła ofiarą oszustów wyłudzających dane. Logując się na fałszywej stronie płatności internetowej kobieta nieświadomie umożliwiła przestępcom zdobycie loginu i hasła do jej konta bankowego. To wystarczyło, aby w kilka minut złodzieje wyprowadzili z jej konta oszczędności.
CZYTAJ TAKŻE: Bakteria New Delhi w szpitalu MSWiA? Pacjent z podejrzeniem zakażenia przebywa na oddziale dla chorych na COVID-19
Pamiętajmy, że oszuści coraz częściej podszywają się pod firmy kurierskie i wysyłają SMS-y z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki, zazwyczaj bardzo niskiej kwoty. Klikając w link przesłany w ten sposób możemy trafić na fałszywą stronę z płatnościami internetowymi lub umożliwić niechcianym aplikacjom zainfekowanie naszego telefonu. W konsekwencji przestępcy mogą przejąć dostęp do naszego konta bankowego.
Policja apeluje o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości od rzekomych operatorów czy kurierów. Zawsze zweryfikujmy również wykonywaną transakcję i stronę internetową, z której dokonujemy płatności.