Słodycze i alkohole. Z tego jesteśmy w stanie zrezygnować
Przeprowadzone badania pokazują, z jakich produktów najczęściej rezygnujemy robiąc zakupy. Co trzeci kupujący (31 procent) rezygnuje ze słodyczy. Zazwyczaj nie jest to jednak całkowita rezygnacja, a ograniczenie. Podobnie sytuacja wygląda z napojami słodzonymi. 30 procent badanych do wózka sklepowego nie wkłada wina i alkoholi mocnych. Rok 2022 przyniósł trzyprocentowy spadek sprzedaży tych produktów. Ciekawe jest to, że około 30 procent badanych decyduje się całkowicie zrezygnować z kupowania słonych przekąsek i słodyczy znajdujących się tuż przy kasach sklepowych.
Z jakich produktów nie rezygnujemy? Co nie może dziwić, najważniejsza jest dla nas żywność i środki do pielęgnacji dla dzieci. Nie zastanawiamy się także nad kupnem takich rzeczy jak herbata, kawa, przyprawy oraz produkty higieniczne. Niechętnie ograniczamy także zakup warzyw w puszkach, karmy dla zwierząt, płatków śniadaniowych i dezodorantów.
Polecany artykuł:
Zakupy na zapas wciąż popularne
Co czwarty kupujący przyznaje się do robienia zakupów na zapas. Jakie produkty najczęściej gromadzimy? Są to wszystkie rzeczy z długimi datami ważności, a także mąka, ryż, cukier oraz makaron. Większość z nas lubi mieć także zapas papieru toaletowego i ręczników papierowych. W rezerwie trzymamy również kawę i olej.
Oszczędzanie Polaków na zakupach to nic nowego. Proces ten trwa już od wielu miesięcy i nie może nikogo dziwić. Trudna sytuacja finansowa w kraju, wysoka inflacja, podwyżki cen – to wszystko skłania nas do zdecydowanego ograniczenia wydatków. Październikowe badanie Instytutu GfK jasno wykazuje, że zdecydowana większość z nas kupuje mniej produktów i usług.