Ubrania

i

Autor: freepik.com To koniec popularnej marki odzieżowej.

Informacje

Koniec popularnej marki odzieżowej w Polsce. Oficjalnie ogłoszono bankructwo

2024-11-12 17:53

Popularna na całym świecie marka odzieżowa ogłosiła bankructwo spółki Esprit Europe. Sklepy z ubraniami były dostępne m.in. w Wielkiej Brytanii, Belgii Francji, Niemczech i Polsce. Teraz zarówno placówki stacjonarne, jak i internetowe, zostały zamknięte.

Koniec popularnej marki odzieżowej 

Jak przekazuje portal dlahandlu.pl, w związku z ogłoszeniem upadłości, sklepy internetowe i stacjonarne Esprit zostały zamknięte. Dotyczy to także placówek w Polsce. Tym samym zakończyła się wieloletnia działalność popularnej na całym świecie marki, która od wielu lat słynęła z wysokiej jakości produktów. Jej początek datuje się na 1968 rok, kiedy to w San Francisco została założona przez Susie i Douglasa Tompkinsów.

Wprawdzie sieć oficjalnie kończy swoją działalność, jednak jeszcze w październiku poinformowano, że grupa Deichmann, zajmująca się sprzedażą obuwia, kupi prawa do marki Esprit w Europie i USA. Według planów, dystrybuowane ma być obuwie znanej marki. Jak napisał portal retaildetail.eu, upadająca marka ma powrócić m.in. w sklepach obuwniczych VanHaren. Niemiecka grupa Deichmann i Esprit od 2019 roku wspólnie pracują nad kolekcjami obuwia.

Firma oficjalnie ogłosiła upadłość

Na początku sierpnia wszczęto postępowanie upadłościowe niemieckiej firmy z branży modowej, Esprit Europe GmbH, i jej sześciu spółek. Zdecydowana większość z 1,3 tys. osób zatrudnianych przez to przedsiębiorstwo musiała szukać nowej pracy. Esprit była kiedyś jedną z najbardziej dochodowych marek odzieżowych w Niemczech, ze sklepami m.in. w Polsce, jednak w ciągu ostatnich kilkunastu lat wartość jej akcji spadała. Jeszcze w 2007 roku były one warte 30 euro, w 2010 roku już 15 euro, a rok później - zaledwie 2 euro. W sierpniu akcje Esprit były warte około 1 eurocenta. 

ZOBACZ: JAROSŁAW - MIASTO LEGENDY O CÓRCE SZEWCA 

Zakupy w sieci vs sklepy stacjonarne - Przemysław Dwojak - Co nas czeka#14
Rzeszów Radio ESKA Google News
Autor:
Internet niszczy centra handlowe? Jak łowi się klientów? | CO NAS CZEKA? #14 - Przemysław Dwojak
Co dalej z centrami handlowymi? Jak się zmieniały na przestrzeni 20 lat? Kim jest dzisiaj klient? Czego szuka? Jak zmieniły się jego przyzwyczajenia? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań znajdziecie w rozmowie z Przemysławem Dwojakiem z GfK. Zapraszam, Michał Prokopowicz.
Co nas czeka?