Wiadukt nie połączy ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej?
O budowie nowego, bezkolizyjnego połączenia rzeszowskiego śródmieścia z zachodnią częścią miasta mówi się od wielu lat. Obecnie mieszkańcy, aby ominąć tory kolejowe korzystają praktycznie tylko z dwóch bezkolizyjnych przejazdów. Pierwszy z nich to Wiadukt Śląski, drugi to oddalony od śródmieścia przejazd pod torami w ciągu al. Batalionów Chłopskich.
W związku z rozwojem Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej i zwiększeniem liczby pociągów, a także z sygnałami od mieszkańców, w 2022 roku Urząd Miasta Rzeszowa zlecił opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej budowy wiaduktu, który łączyłby ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej oraz dróg dojazdowych – czytamy w komunikacie.
ZOBACZ: Nowe kąpielisko na Podkarpaciu. Kompleks „Wędrowiec” zostanie przebudowany
Zamiast wiaduktu będzie tunel?
Jak przekazuje miasto, tego zadania podjęła się firma Mosty Katowice. „Umowa z nią została podpisana w maju 2022 roku. Stworzona przez projektantów koncepcja była konsultowana z mieszkańcami. Podczas spotkań ze strony części mieszkańców podały pytania o możliwość zastąpienia wiaduktu tunelem” – czytamy w komunikacie.
I w odpowiedzi na te postulaty mieszkańców zdecydowałem o tym, że wykonana zostanie dodatkowa, specjalistyczna analiza dotycząca możliwości połączenia ulic Wyspiańskiego i Hoffmanowej tunelem pod torami – mówi prezydent Konrad Fijołek.
Analizę wykona firma Mosty Katowice, z którą, po decyzji rady miasta, zostanie podpisana stosowna umowa. Wniosek prezydenta Rzeszowa o zabezpieczenie w budżecie miasta pieniędzy na wykonanie szczegółowej analizy możliwości budowy przejazdu pod torami został skierowany na najbliższą sesję rady miasta. Ta odbędzie się we wtorek, 27 lutego.
Polecany artykuł: