Nowy przycisk w Google. Nowy, ale nawiązujący do przeszłości
Wyszukiwarka Google jest na tyle popularna, że prawdziwym wyczynem będzie znalezienie osoby, która z niej nie korzysta. Co jakiś czas użytkownicy muszą liczyć się ze zmianą jej wyglądu czy wprowadzeniem nowych funkcji. Teraz przyszedł czas na kolejną zmianę.
Zakłada ona dodanie kolejnego filtru wyszukiwania, który ograniczy się wyłącznie do wyszukiwania tekstowych stron internetowych. To zatem swoisty powrót do przeszłości, a konkretnie do czasów, gdy Google wyglądało jeszcze bardzo prosto. Jeżeli zdecydujemy się na użycie nowego filtra, w wyszukiwarce nie pokażą nam się proponowane grafiki, filmy oraz inne dodatkowe elementy, które normalnie wyskakują nam przy próbie wyszukiwania interesującego nas hasła. Google wyświetli nam jedynie linki tekstowe do konkretnych stron.
To zatem opcja dla tych, którzy cenią sobie prostotę i z łezką w oku wspominają dawne czasy. Zmiany wchodzą w życie lada chwila. Jak potwierdziło amerykańskie przedsiębiorstwo w mediach społecznościowych, proces wprowadzania nowego przycisku już trwa i niebawem użytkownicy uzyskają do niego dostęp. Co ważne, zmiany obejmą nie tylko internautów w USA, ale także w innych częściach świata. Zaobserwujemy je również w Europie. Nowy przycisk będzie zatytułowany „Web”.
Idealny scenariusz zakładałby umieszczenie przycisku filtru na głównej stronie, zaraz obok innych opcji, ale okazuje się, że konieczne będzie rozwinięcie opcji "więcej" i wyszukanie przycisku „Web”. Być może będzie tak tylko na początek i filtr szybko pojawi się w dobrze widocznym miejscu. Na ten moment nie jest to jednak jeszcze do końca jasne.
ZOBACZ: NIEPLANOWANA WYMIANA KOSZULEK KIBICÓW UCHWYCONA NA GOOGLE STREET VIEW