Funkcjonariusze CBA weszli do budynków gminy Dębica. Od 21 kwietnia, prowadzona jest tam kontrola zamówień publicznych, które urząd realizował w latach 2014 - 2019. Agenci sprawdzają też gospodarowanie mieniem w tej gminie. Według CBA pojawiły się wątpliwości związane między innymi z zamówieniami publicznymi, które trzeba wyjaśnić.
"Pojawiły się wątpliwości"
Wydział komunikacji społecznej Biura wyjaśnił, że podjęcie działań kontrolnych, które powinny potrwać trzy miesiące, a w szczególnych przypadkach mogą być przedłużone przez szefa CBA o kolejne sześć miesięcy, zostały poprzedzone przeprowadzonymi w gminie czynnościami analityczno - informacyjnymi. "Podczas tych działań pojawiły się wątpliwości, które kontrolujący zamierzają wyjaśnić w toku postępowania kontrolnego" - poinformował w czwartek wydział.
Postępowanie obejmuje sprawdzenie określonych przepisami prawa wybranych procedur podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie udzielania i realizacji wybranych zamówień publicznych. Badane jest także rozporządzanie mieniem przez gminę Dębica. Kontrola obejmuje lata od 2014 do 2019.