Coraz więcej Polaków jest objetych domową kwarantanną. To osoby, które wróciły z zzagranicy lub miały kontakt z osobą zarażoną. Podczas kwarantanny nie wolno opuszczać miejsca zamieszkania, a sprawdzają to policjanci. Aplikacja "Kwarantanna domowa", którą Ministerstwo Cyfryzacji poleca zainstalować w telefonach, ma pomóc im w pracy, a Polakom dać w zamian szybko dostęp do ważnych informacji.
Aplikacja "Kwarantanna domowa": Jak to działa?
W aplikacji mogą zalogować się tylko osoby realnie objęte kwarantanną:
- Najlepiej zrobić to od razu po przybyciu na miejsce odbywania kwarantanny – radzi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Nasza aplikacja jest bezpłatna i bezpieczna. Stworzyliśmy ją we współpracy z ekspertami w tej dziedzinie. Można ją znaleźć w sklepach Google Play lub App Store – dodaje szef MC.
Może zdarzyć się, że będziemy musieli odczekać 2-3 godziny po objęciu kwarantanną na działanie apki, bo nasze dane nie dotarły jeszcze do bazy. Kiedy już uda nam się zalogować, dostaniemy pierwsze zadanie. Będziemy musieli wykonać selfie. To ważne, żeby sfotografować właśnie siebie, a nie inną osobę, bo ta fotka będzie używana przez 14 następnych dni do weryfikacji. Jakiej? Już tłumaczymy!
Polecany artykuł:
Aplikacja sprawdzi, czy jesteś w domu
Aplikacja kilka razy dziennie będzie nas prosiła o wykonanie zdjęcia. Chodzi o to, by pokazać, że rzeczywiście jesteśmy w domu. Selfie będą porównywane z tym wykonanym dnia pierwszego. Minusterstwo zapewnia, że nasze dane będą przy tym bezpieczne.
Jeśli nie wykonamy selfie w porę, wówczas dostaniemy przypomnienie. Zignorowanie go oznacza wizytę policji. Jeśli mundurowi nie zastaną nas w domu, zapłacimy grzywnę.
Aplikacja daje wiele możliwości
Niejako w zamian za wykonywanie zadań dostaniemy dostęp do cennych informacji w czasie kwarantanny:
"Dzięki naszej aplikacji zyskujesz szybki dostęp do niezbędnych - pomocnych w czasie kwarantanny - informacji. Możesz też korzystać ze specjalnej infolinii.
Aplikacja daje też m.in. możliwość zgłoszenia się do lokalnych ośrodków pomocy społecznej, które w uzasadnionych sytuacjach, mogą dostarczać leki, czy artykuły spożywcze. Dzięki aplikacji szybko można skontaktować się z pracownikiem socjalnym.
W najbliższych dniach do aplikacji będziemy dodawać kolejne funkcjonalności. Chcemy bowiem, aby jak najwięcej osób objętych kwarantanną z niej korzystało. Dla swojego i naszego bezpieczeństwa.
Bądźmy odpowiedzialni. Warto sobie pomagać w tym trudnym dla wszystkich czasie.
W razie jakichkolwiek problemów technicznych osoby korzystające z aplikacji mogą zadzwonić na przygotowaną dla nich specjalną infolinię - 22 165 57 44" - pisze Ministerstwo Cyfryzacji.