We wtorek 18 kwietnia, policjanci z Brzozowa otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą "na BLIK-a". Na komisariat zgłosił się mieszkaniec powiatu brzozowskiego. 49-latek przekazał policjantom, że zadzwonił do niego pracownik banku. W rzeczywistości był to jednak oszust. Z relacji wynika, że nieznajomy mężczyzna miał powiadomić go, o tym, że na jego koncie bankowym została wykryta podejrzana operacja.
Oszust miał poprosić 49-latka o zalogowanie się na aplikację bankową w telefonie i sprawdzenie, czy wszystko jest w porządku. Pokrzywdzony mężczyzna postępując zgodnie z instrukcją oszusta użył kodów BLIK. W ten sposób pozbył się sporej sumy pieniędzy. Ostatecznie z konta 49-latka zniknęło prawie 18 tysięcy złotych.
Metoda wykorzystana przez oszusta to tzw. telefoniczny spoofing, który polega na podszywaniu się danej osoby pod inne numery telefoniczne, przypisane zwykle pod konkretną firmę lub instytucję.
Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego należy traktować jako próbę oszustwa. W takiej sytuacji należy natychmiast się rozłączyć i samemu zadzwonić na infolinię banku.
Polecany artykuł: