Natalia Hul od 2010 roku współpracuje ze stowarzyszeniami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami m.in. z Podkarpackim Stowarzyszeniem Głuchych, jako wolontariusz, wspierając osoby z niepełnosprawnością w obszarze rehabilitacji, aktywizacji społecznej i zawodowej. Jest tłumaczem języka migowego i często wspomaga fundacje podczas różnego rodzaju konferencji. Opiekuje się również niesłyszącymi studentami rzeszowskich uczelni. Dotąd pracowała jako wykładowca języka migowego oraz języka angielskiego. Od najmłodszych lat przebywa z osobami z niepełnosprawnościami, dlatego jest świadoma wyzwań i wrażliwa na potrzeby osób niepełnosprawnych.
CZYTAJ TAKŻE: „Sadzimy Rzeszów” po raz drugi. Spacer z prezydentem już w najbliższą sobotę!
Jakie będzie miała obowiązki?
Do zadań rzecznika ds. osób niepełnosprawnych będzie należało m.in.:
- prowadzenie działań związanych z aktywizacją, integracją społeczną i poprawą jakości życia osób niepełnosprawnych,
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez urząd,
- monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- współpraca z organizacjami samorządowymi, rządowymi i pozarządowymi, wspierającymi osoby z niepełnosprawnością,
- analiza funkcjonujących branżowych programów, polityk i zadań Miasta,
- kreowanie i inicjowanie rozwiązań mających na celu uwrażliwienie społeczności,
- upowszechnianie postaw zorientowanych na wsparcie i pomoc osobom z niepełnosprawnościami,
- uczestniczenie w konferencjach prasowych, jako tłumacz języka migowego,
- koordynacja działań zapewniających dostępność do obiektów, usług, informacji dla osób z niepełnosprawnościami w zakresie zadań realizowanych przez Urząd Miasta Rzeszowa.
Biuro rzeczniczki ds. osób niepełnosprawnych znajdziecie w rzeszowskim magistracie przy ul. Kopernika 16 w pokoju numer 9.
Polecany artykuł: