Nowe sklepy Pepco w Polsce i regionie
Pepco Group planuje otworzyć około 300 nowych sklepów, skupiając się głównie na marce Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dla firmy priorytetem jest intensyfikacja wzrostu przychodów LfL, a to mają zagwarantować atrakcyjniejsze ceny i bogatszy asortyment oferowany w sklepach. Szczegóły tego ambitnego planu mają zostać przedstawione dopiero w 6 marca 2025 roku podczas Capital Markets Day. Na wydarzeniu zaprezentowany zostanie plan ekspansji i szczegóły przyszłych inwestycji. Wtedy będziemy mogli dowiedzieć się ile sklepów i w jakich lokalizacjach powstanie w Polsce.
Grupa otworzyła w ciągu roku 392 nowych sklepów netto wobec 648 rok wcześniej. Na 30 września 2024 r. sieć liczyła łącznie 4.948 sklepów. 300 nowych sprawi, że Pepco Group przekroczy próg 5 tysięcy sklepów.
ZOBACZ: Ile przeciętny Polak musi pracować, by zarobić na Boże Narodzenia?
Pepco Group stawia na sklepy Pepco
Pepco Group chce utrzymać w bieżącym roku obrotowym pozytywne trendy w sieci Pepco, która ma pozostać motorem przyszłego wzrostu grupy. Spółka wdraża działania naprawcze w sieci Poundland, chce utrzymać zdyscyplinowane podejście do wydatków - poinformował Stephan Borchert, prezes grupy.
Pepco Group miało w roku obrotowym 2023/24, zakończonym 30 września 2024 r., 944 mln euro bazowej EBITDA, co oznacza wzrost o 25,2 proc. rdr i o 23,3 proc. przy stałym kursie - podała spółka w raporcie. Przychody wyniosły 6.167 mln euro, a bazowy zysk przed opodatkowaniem 271 mln euro.
Zarząd Pepco Group zarekomendował wypłatę dywidendy za rok obrotowy 2024 w wysokości 6,2 eurocenta na akcję - poinformowała spółka w komunikacie.
Polecany artykuł: