Oszuści nie znają listości i wymyślają kolejne sposoby na okradanie nas z pieniędzy. Jednym z nich jest wzywanie nas do uregulowania nieopłaconch rachunków. Taka wiadomość potrafi zdenerwować. Wielu z nas nie lubi mieć finansowych zaległości i odruchowo opłaca takie wezwania. To może być błąd!
Jakiś czas temu oszuści rozsyłali maile z fałszywymi fakturami, które do złudzenia przypominały te wystawiane przez PGE. Teraz poszli o krok dalej. Możemy dostać wiadomość SMS z fałszywym linkiem. Ten przekierowuje do witrny łudząco podobnej do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, dalej do strony informującej o wezwaniu do zapłaty.
PGE apeluje o rozwagę i wyjaśnia, jak nie dać się oszukać:
• Pamiętaj, żeby zawsze upewnić się, czy jesteś na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml
• Loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystaj z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie” lub wybierz logowanie w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
• Podczas logowania poprosimy o podanie loginu będącego Twoim adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu sprawdź zakładkę Finanse celem potwierdzenia prawdziwości twoich faktur oraz danych.
• Zanim dokonasz płatności, zweryfikuj dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.
Na podst. mat. pras. PGE