Tunel za niemal 60 mln zł
Tunel jest już użytkowany od wakacji; w poniedziałek odbyła się uroczystość zakończenia wszystkich prac. Marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl podkreślał, że inwestycja jest przykładem "bardzo dobrego montażu finansowego" - oprócz budżetu samorządu województwa część pieniędzy przekazała spółka PKP PLK oraz lokalne samorządy z powiatu łańcuckiego.
"Ta inwestycja to bardzo ciekawe i innowacyjne rozwiązanie na drodze wojewódzkiej 877. Cieszę się, że będzie służyło mieszkańcom i przede wszystkim usprawniało komunikację”
- dodał Ortyl.
Polityk podkreślił, że niedługo tunel wraz z wybudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej zostanie przekazany do zarządzania powiatowi łańcuckiemu.
Jak powiedział prezes firmy Intop, która wykonała inwestycję, Grzegorz Bukała, oprócz tunelu pod torami powstał również ok. 700-metrowy odcinek drogi, w tym dwa ronda. Dodał, że inwestycja była trudna do realizacji, a powodem był bardzo wysoki stan wód gruntowych.
"Tunel został wyposażony w pompy o dużych wydajnościach, które w czasie opadów mają odprowadzać wodę, więc nie powinno dochodzić do sytuacji, kiedy deszcz będzie zalewał tunel"
– zaznaczył prezes firmy Intop.
Bukała dodał, że firma nie tylko zrealizowała inwestycję, ale również ją zaprojektowała.
Jak zaznaczył starosta łańcucki Adam Krzysztoń, inwestycja była oczekiwana przez mieszkańców od wielu lat. Jak przypomniał, przejazd kolejowy, który był zamykany na czas przejazdów pociągów był przyczyną wielokilometrowych korków, szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła niemal 60 mln zł, z tego z budżetu woj. podkarpackiego pochodziło ponad 40 mln zł, ponad 17,6 z PKP PLK S.A., z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Pozostały wkład pochodził z budżetów lokalnych samorządów m.in. powiatu łańcuckiego, miasta Łańcut oraz gmin: Łańcut, Czarna, Żołynia, Białobrzegi, Rakszawa
Duchy zamku w Łańcucie. Straszą tam aż trzy zjawy!
Zobacz naszą galerię!