Chodzi o reklamy na rzeszowskich przystankach autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego zadecydował o likwidacji banerów. Dochód jest zbyt mały, a roboty dużo. Zarząd poinformował, że od 1 lutego do odwołania nie będzie dzierżawił miejsc reklamowych na przystankach.
– ZTM podjął także decyzję z uwagi na konieczność poprawy estetyki wiat oraz ze względu znacząco malejące wpływy z dzierżawy miejsca reklamowego na przystankach komunikacyjnych w stosunku do ponoszonych kosztów – tłumaczy Agnieszka Siwak-Krzywonos z Urzędu Miasta w Rzeszowie.
Ważny jest także aspekt ekonomiczny. Zgodnie z prawem udostępnianie powierzchni pod banery reklamowe jest traktowane jako pełnoprawna działalność gospodarcza i trzeba odprowadzać od niej podatek. Zarząd nie widział także sensu aby angażować pracowników w ciągłe rozwieszanie i zdejmowanie reklam. To generowało tylko dodatkowe koszty.
Mamy nadzieję że to kolejny krok w walce z wszechobecnymi banerami w naszym mieście. Wszystkim nam powinno zależeć na tym aby miejska przestrzeń była bardziej estetyczna.