Ile zarabiają influencerzy w Polsce?
Ile zarabiają polscy influencerzy? Takie pytanie w ostatnim czasie - za sprawą afery związanej z Buddą - coraz częściej pojawia się w przestrzeni publicznej. Odpowiedzi na nie dostarczył raport "Ekonomia twórców po polsku 2024" przygotowany wspólnie przez Imker i Influnecers Live Wrocław. Danych do niego dostarczyło badanie, w którym wzięło udział w sumie 600 influencerów z Polski. Jakie wnioski nasuwają się po jego lekturze? Cóż - większość przeciętnych Polaków może tylko pomarzyć o takich warunkach pracy, jak w przypadku sporej części - choć nie wszystkich - influencerów.
Aż 43,6 proc. influencerów, którzy zdecydowali się wziąć udział w badaniu zadeklarowało, że zarabia od 1 do 9,9 tys. zł. To właśnie ta grupa była najliczniejsza. Miesięczne zarobki w granicach od 10 do 20 tys. zł zadeklarowało już tylko 12,3 proc. polskich influencerów. Nie jest to koniec skali. Od 20 do 40 tys. zł zarabia tylko do 8,9 proc. Najmniejszą grupą, choć wciąż obecną w badaniu, są osoby, które na swojej internetowej twórczości zarabiają więcej niż 50 tys zł. Stanowi ona zaledwie 4,2 proc. badanych.
Polecany artykuł:
Wynagrodzenie a ilości przepracowanych godzin
Ile godzin na swoje wynagrodzenie muszą pracować influencerzy? Jak pokazuje raport “Ekonomia twórców po polsku 2024", aż 57 proc. badanych pracuje mniej niż 20 godzin tygodniowo! Odpowiada to pracy na pół etatu za niemal 10 tys. zł miesięcznie. W badaniu tylko 7,5 proc. influencerów stwierdziło, że pracuje więcej niż 50 godzin tygodniowo.
Polscy influencerzy czerpią dochody z różnych źródeł, nie tylko ze współprac z markami. Według danych, z badania te stanowią 44,7 proc. ich całkowitych zarobków, podczas gdy sprzedaż reklam pokrywa zaledwie 7 proc ich dochodów. Zaskakującym faktem jest, że aż 31,8% wynagrodzenia influencerów pochodzi z konsultacji, kursów i szkoleń, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu edukacyjnymi treściami. Dodatkowo, sprzedaż treści cyfrowych przyczynia się do 21,8% ich dochodów. Zaledwie 3,4% stanowią dochody z subskrypcji, co pokazuje różnorodność źródeł utrzymania twórców internetowych.
Najpopularniejsi influencerzy z Polski
Zobacz naszą galerię!