Wybrano wykonawcę odcinka drogi S19
Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka prasowa rzeszowskiego oddziału GDDKiA, w przypadku braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą. W przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka S19 Lutcza-Domaradz wpłynęło w sumie sześć ofert. Wahały się od ponad 1,3 mld zł do ponad 1,6 mld zł.
Jak podkreśliła Rarus, oferty zostały sprawdzone i ocenione według czterech kryteriów. Pierwszym kryterium była cena (waga 60 proc.), a drugim (20 proc.) - przedłużenie okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, Centrum Zarządzania Tunelem i budynków technicznych oraz na ekrany akustyczne, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze.
Trzecim kryterium (10 proc.) branym pod uwagę było przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem, a ostatnim - także przedłużenie okresu gwarancji jakości na tunel oraz konstrukcje oporowe w tym portale tunelu (10 proc.).
Odcinek S19 Lutcza - Domaradz będzie miał ok. 6,4 km długości. Oprócz samej drogi wybudowany zostanie m.in. węzeł drogowy Domaradz w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886.
Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik–Lutcza i Lutcza–Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik–Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Lutczy.
Co powstanie w ramach drogi ekspresowej S19?
W ramach inwestycji powstaną również obiekty inżynierskie, w tym dwunawowy tunel o długości około 990 m pod górą Hyb, jak również Obwód Drogowy w Domaradzu. Jego częścią będzie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR.
Odcinek drogi ekspresowej między Lutczą a Domaradzem będzie przebiegał przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej. Obszar ten, jak stwierdziła Joanna Rarus, charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem terenu, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny.
W dolinach i w rejonie tunelu dominują obszary leśne. Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo – wyjaśniła przedstawicielka GDDKiA.
Rarus dodała, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną w przypadku tego odcinka ukończone w ciągu 53 miesięcy od daty podpisania umowy. Inwestycja będzie realizowana w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i finansowana z budżetu państwa.
GDDKiA przedstawiła specjalny filmik, dzięki któremu możemy przejechać się wirtualną trasą. Tak będzie wyglądać to w przyszłości.
ZOBACZ: CENY PALIW NA RZESZOWSKICH STACJACH PO WYBORACH
Polecany artykuł: