Wszystkie prace związane z powstaniem nowego przystanku prowadzone są w ramach projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej” . Rzeszów Wschodni, po zakończeniu robót, zyskać ma nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz nowe oznakowanie. Powstać mają tam także 3 windy (przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym), które mają ułatwić poruszanie się po przystanku osobom z ograniczoną mobilnością. Pasażerom niedowidzącym zaś pomóc ma system ścieżek dotykowych.
To jednak nie jedyne rozwiązanie, które dla podróżnych szykują władze regionu oraz Polskie Linie Kolejowe.
Na trasie z Rzeszowa do Przeworska i Dębicy lepszy dostęp do kolei - oprócz Rzeszowa Wschodniego zapewnią nowe przystanki Rzeszów Północny Baranówka oraz Rzeszów Dworzysko i Sędziszów Małopolski Wschodni. Na trasie z Rzeszowa do Strzyżowa podróżni zyskają pięć nowych przystanków. W samej stolicy województwa będą dwa: Rzeszów Galeria i Rzeszów Os. Dąbrowskiego. Ponadto, na linii zaplanowano jeszcze trzy nowe: Boguchwała, Lutoryż, Żarnowa- informuje Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.
Na trasie do Kolbuszowej zaś, dostępność do kolei poprawić mają przystanki Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Os. Niwa oraz Kolbuszowa Górna. Te także dostosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych i niedowidzących. Pojawią się tam także stojaki rowerowe.
Lepszy dojazd na lotnisko Rzeszów-Jasionka zaś zapewnić ma blisko 5-kilometrowe połączenie, z planowanym na trasie przystankiem Park Technologiczny.