W połowie lutego pierwsze dwa perony mają już być gotowe. Te po modernizacji są większe, wyższe, wygodniejsze i bardziej bezpieczne dla pasażerów. Dostosowane są też do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania – wyposażone są w schody ruchome i windy, tak by zlikwidować wszelkie bariery architektoniczne. Są też ścieżki naprowadzające
Następny w kolejce do liftingu jest peron nr 3 i przejście podziemne. Demontowana będzie również historyczna kładka nad torami, gdyż jej linia „wchodzi” w aktualny przebieg peronów. Zniknie tym samym nadziemne przejście nad torami. Po zdjęciu kładki ], jak mówi Kamil Mergle, kierownik kontraktu, mieszkańcy miasta będą przechodzili przez drugi peron, przez zamknięte tory przez równię stacyjną. Przejście będzie bezpieczne i prowadzić będzie tak, do tej pory, czyli od ulicy Kochanowskiego do placu dworcowego.
Poza nowoczesnymi udogodnieniem, PKP PLK ma również w planie odtworzenie niektórych historycznych elementów dworca, jak na przykład zadaszenie, które będzie od teraz przeszklone czy odmalowanie słupów je podtrzymujących na konkretny kolor.
Nad wejściem do przejścia pojawi się również historyczna „harmonijka”. Ta jednak będzie odtworzona w nieco większej formie, by objąć swoim zasięgiem miejsca po modernizacji.
Prace mają się zakończyć latem bieżącego roku.