Nowoczesna hala powstać ma w rejonie stacji Rzeszów - Staroniwa na obszarze około 4 ha. Ma mieć długość około 140 metrów i być wyposażona w stanowiska, służące przede wszystkim do bieżących przeglądów i serwisowania taboru kolejowego, wykorzystywanego w regionie, w tym także dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Powstać ma także bocznica kolejowa. Czas na wykonanie zadania to 29 miesięcy. Jak informował podczas konferencji przedstawiciel wykonawcy, Grzegorz Król- Około 10 miesięcy zajmą prace projektowe, pozostałe blisko 20 to jest realizacja robót, gdzie głównym sercem będzie hala z wyposażeniem technicznym.
CZYTAJ TAKŻE: RZESZÓW. Rozbudowa ul. Zygmunta I Starego możliwa jeszcze w tym roku!
Kolej Aglomeracyjna przewiozła już ponad 70 tysięcy pasażerów
Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Andrzej Bittel zaś, zwrócił uwagę na inwestycje kolejowe, które mają miejsce w naszym województwie - Około trzech miliardów złotych to są środki, które inwestujemy w kolej Podkarpacką po to, aby się łatwo komunikować z województwami ościennymi, z Warszawą, czy innymi ważnymi miejscami na mapie naszego kraju. Z kolei korzystają pasażerowie mieszkający na Podkarpaciu, ale też goście i turyści, którzy tutaj chętnie przyjeżdżają. W te inwestycje wpisuje się również Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna bo dostrzegamy to, że może ona w dużej mierze odpowiedzieć na wyzwania związane z klimatem i ekologią. Przejmując kierowców do pociągów możemy ten efekt ekologiczny uzyskać.
Co warto dodać - uruchomiona w styczniu Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna przewiozła już ponad 70 tysięcy pasażerów. Najchętniej z połączenia kolejowego korzystali mieszkańcy Przeworska (26,8 tysiąca osób). Chętnych nie brakowało także w Dębicy (24 tys.) i Strzyżowie (20,8 tys.). Końcem roku uruchomione mają zostać także połączenia między Rzeszowem a Kolbuszową. W roku 2023 zaś, po wybudowaniu linii kolejowej do lotniska, zacząć mają jeździć również pociągi na linii Rzeszów-Jasionka-Rzeszów.