Rozpoczęła się budowa Wisłokostrady w Rzeszowie
Budowę nowej drogi otworzył w poniedziałek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek. - Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego i jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady. Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki – powiedział Fijołek na placu budowy.
Wisłokostrada to trzy lata budowy za 169 mln zł
Do przetargu zgłosiło się 13 firm. Za kontrakt o wartości nieco ponad 169 mln zł odpowiada konsorcjum Antex II (lider) i Wysowa Mosty (partner). "Mamy 300 maszyn budowlanych, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję" – zapewnił wiceprezes zarządu firmy Antex II Kamil Hudaszek. "Damy z siebie wszystko. Mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów" – dodał prezes spółki Wysowa Mosty Tomasz Dziurny.
ZOBACZ: Pierwsza w Rzeszowie kocia kawiarnia już działa! Poznajcie kociaki z Kotłowni
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.
Nowa droga będzie mieć ponad 2 km długości. Powstanie też estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ul. Ciepłowniczej, a także ponad 3 km chodników i ścieżek rowerowych, sześć zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych i oświetlenie drogi.
Inwestycja zostanie sfinansowana z trzech źródeł: budżetu miasta, dotacji z "Polskiego Ładu" (65 mln zł) i Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (kolejne 30 mln zł). Wykonawca ma 32 miesiące na zakończenie budowy.