Rozpoczęła się budowa Wisłokostrady w Rzeszowie. Połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka

i

Autor: TW.

Wydarzenia

Rozpoczęła się budowa Wisłokostrady w Rzeszowie. Powstaną nowe mosty, rondo i estakada

2023-09-25 14:44

W Rzeszowie rusza warta ponad 169 mln zł budowa Wisłokostrady, która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części miasta do drogi ekspresowej S19. Nowa trasa ma być gotowa za około trzy lata.

Rozpoczęła się budowa Wisłokostrady w Rzeszowie

Budowę nowej drogi otworzył w poniedziałek prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek. - Od 20 lat w Rzeszowie trwała dyskusja, jak uzupełnić brakujący element śródmiejskiego układu komunikacyjnego i jak powinna przebiegać trasa Wisłokostrady. Po wielu latach udało się nam domknąć wszystkie brakujące elementy. Rusza budowa brakującego fragmentu śródmiejskiego układu drogowego, który pozwoli złapać oddech okolicy i rozładuje korki – powiedział Fijołek na placu budowy.

Wisłokostrada to trzy lata budowy za 169 mln zł

Do przetargu zgłosiło się 13 firm. Za kontrakt o wartości nieco ponad 169 mln zł odpowiada konsorcjum Antex II (lider) i Wysowa Mosty (partner). "Mamy 300 maszyn budowlanych, co pozwoli nam szybko i sprawnie zrealizować tę inwestycję" – zapewnił wiceprezes zarządu firmy Antex II Kamil Hudaszek. "Damy z siebie wszystko. Mam nadzieję, że od teraz Wysowa będzie znana nie tylko z wody mineralnej, ale i z budowy dróg i mostów" – dodał prezes spółki Wysowa Mosty Tomasz Dziurny.

ZOBACZ: Pierwsza w Rzeszowie kocia kawiarnia już działa! Poznajcie kociaki z Kotłowni 

Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka

Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego.

Nowa droga będzie mieć ponad 2 km długości. Powstanie też estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski, most przez Młynówkę oraz rondo w rejonie ul. Ciepłowniczej, a także ponad 3 km chodników i ścieżek rowerowych, sześć zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych i oświetlenie drogi.

Inwestycja zostanie sfinansowana z trzech źródeł: budżetu miasta, dotacji z "Polskiego Ładu" (65 mln zł) i Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (kolejne 30 mln zł). Wykonawca ma 32 miesiące na zakończenie budowy.

Rząd da Warszawie 5 mln zł? Rzecznik ratusza odpowiada na propozycję polityków PiS