Spis treści
- Budowa Wisłokostrady dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
- Wisłokostrada kluczową inwestycją dla przyszłości Rzeszowa
Budowa Wisłokostrady dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
W poniedziałek w Rzeszowie podpisana została umowa na dofinansowanie budowy Wisłokostrady z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Obecny na miejscu wiceminister infrastruktury Rafał Weber powiedział, że Wisłokostrada to jeden z kluczowych projektów drogowych w Rzeszowie. Dodał, że samorząd Rzeszowa otrzymał maksymalną kwotę dofinansowania z RFRD – 30 milionów złotych. Ta kwota uzupełni, przyznane miastu wcześniej 65 milionów złotych z programu Polski Ład – przypomniał Weber.
Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek podkreślił, że o konieczności realizacji tej drogi mówiło się od lat, a długie dyskusje w końcu przyniosły oczekiwane efekty.
Nareszcie możemy przystąpić do prac, a dzięki dotacji będzie nam łatwiej zrealizować ten cel. Rejon, gdzie powstanie trasa wymaga otwarcia m.in. na tereny inwestycyjne, tym samym rozładujemy też ruch w centrum miasta. Jednocześnie zabezpieczymy mnóstwo miejsca pod zieleń i rekreację. Plan zagospodarowania dla Kopca Konfederatów Barskich, z którym droga będzie sąsiadować, jest już uchwalony – mówił Konrad Fijołek.
Wisłokostrada kluczową inwestycją dla przyszłości Rzeszowa
Obecna na miejscu wojewoda podkarpacki Ewa Leniart zaznaczyła, że budowa Wisłokostrady jest kluczową inwestycją dla Rzeszowa.
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg to instrument, który realnie wspiera samorządy w realizacji programu rozbudowy i modernizacji dróg. Na Podkarpacie od 2019 r. dzięki temu instrumentowi rządowemu spłynęło już ponad 1 mld zł. Dało to możliwość zmodernizowania ponad 1150 km dróg lokalnych tak ważnych dla rozwoju Podkarpacia i naszych małych ojczyzn – podkreśliła.
Obecny w Rzeszowie sekretarz generalny PiS, poseł z Podkarpacia Krzysztof Sobolewski podkreślił z kolei, że nowa trasa ma fundamentalny charakter dla układu komunikacyjnego w mieście. Tak jak Via Carpatia jest drogą życia dla Polski wschodniej, tak Wisłokostrada jest drogą życia dla Rzeszowa – mówił Sobolewski. Poseł podkreślił też, że podpisana w poniedziałek umowa to przykład dobrej współpracy między rządem a samorządem.
Wisłokostrada będzie miała około 2 kilometry długości. Powstaną chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości około 3,3 kilometra. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków – Medyka i mosty na Wisłoku i Młynówce. Wykonane zostaną drogi do obsługi przyległego terenu, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Inwestycja obejmie ponadto zabezpieczenie osuwiska w rejonie ulic Konfederatów Barskich i Chłędowskiego oraz umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym i koszami kamienno-siatkowymi na odcinku o długości około 450 metrów. Przebudowane zostaną sieci wodno-kanalizacyjna, gazowa i C.O.
Przetarg na budowę trasy został już ogłoszony, a oferty od wykonawców mają zostać otwarte na początku maja. Władze Rzeszowa liczą, że umowę na wykonanie prac uda się podpisać w czerwcul. Trasa ma być gotowa 32 miesiące od popisania umowy. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na około 200 milionów złotych.
ZOBACZ: WISŁOKOSTRADA W RZESZOWIE: NAJWAŻNIEJSZA INWESTYCJA DROGOWA OSTATNICH LAT